خریدار گاز دست دوم

خریدار گاز از تجهیزات مهم آشپزخانه است که در عملیات پخت و پز نقش پررنگی دارد و به عنوان عضوی از دکوراسیون آشپزخانه می تواند در زیبایی این محیط بسیار پر اهمیت جلوه دهد. خریدار گاز دست دوم نیز می تواند این محصول را کاملا مرغوب و متناسب با نیاز خود از سمساری تهیه کند، ضمن اینکه از قیمت مقرون به صرفه تر نیز بهره مند خواهد شد گاز دست دوم بر اساس شکل ظاهری و امکاناتی که در آن تعبیه شده در مدل های متنوعی تولید می شود و اگر خریدار گاز دست دوم از سمساری هستید ما قصد داریم اشاره ای به انواع آنها داشته باشیم.

آشنایی با انواع گاز دست دوم

گاز ایستاده یا مبله

می توان گفت از گازهای قدیمی تر بوده که در اوایل در مدلی طراحی می شد که بالای آن گاز و پایینش کابینت قرار داشت. ولی چند سالی است که مدل های جدیدتر این محصول تولید شده و طراحی آن بدین گونه است که در پایینش به جای کابینت فر قرار دارد. به طور کلی این گاز در دو مدل فردار و بدون فر در طراحی های بسیار شیک تولید می شود که امکانات پیشرفته ای مانند برنامه تنظیم پخت و غیره در آن ایجاد شده است.

گاز کشویی

از خانواده گاز مبله است که کشو هایی در زیر آن تعبیه شده که کار فر و ماکروفر یا غیره را انجام می دهد و با وجود آن می توان چندین نوع غذا را همزمان تهیه کرد.

گاز رومیزی

از قدیمی ترین اجاق گازها بوده که بر روی میز یا کابینت قرار می گیرد و قابلیت جابجایی را دارد و در انواع تک شعله و سه شعله موجود است.

گاز صفحه ای

از جدیدترین و محبوب ترین نمونه هاست که روی کابینت نصب می شود که باید از قبل جای آن بر روی کابینت پیش بینی شده باشد. همچنین در دو مدل سرامیکی، شیشه ای و استیل تولید شده که نوع استیل و سرامیکی از قابلیت تمیز کردن راحتی برخوردار است و مقاومت بیشتری نیز دارد. از نظر شکل ظاهری نیز در دو نوع صاف و لبه دار تولید می شود که نوع لبه دار بهتر است زیرا مواد غذایی اگر بر روی آن بریزد به سمت پایین سرریز نخواهد شد. در انواع مدل های گازی، برقی و برقی گازی تولید شده که افرادی که فر جداگانه دارند این مدل را انتخاب می کنند.

راهنمای خرید گاز دست دوم

خریدار گاز دست دوماگر خریدار گاز دست دوم از سمساری هستید باید به امکانات، جنس، کیفیت، قیمت، فضا و دکوراسیون آشپزخانه و … توجه نمود. لذا در اینجا به تشریح این ریز نکات می پردازیم.

تعداد شعله

خانواده های چهار نفره به بالا بهتر است از گاز پنج شعله و خانواده های سه نفره به پایین نیز بهتر است از نمونه های چهار شعله به پایین استفاده کنند.

ایمنی گاز

در صورتی که گاز به ترموکوپل و فندک مجهز باشد ایمنی بالایی دارد چون ترموکوپل این امکان را فراهم نموده تا در صورتی که بنابه دلایل مختلف شعله خاموش شد جریان گاز به طور خودکار نیز قطع شود.

نشان استاندارد

مهم ترین شاخصه جهت تایید شدن کیفیت گاز دست دوم داشتن نشان استاندارد در آن است. به علاوه گارانتی و خدمات پس از فروش نیز از الزاماتی به شمار رفته که در زمان خرید باید مد نظر مشتری قرار گیرد.

کیفیت

چگونه می توان به کیفیت محصول پی برد؟ گارانتی، خدمات پس از فروش، نشان استاندارد، جنس بدنه، جنس قطعات بکار رفته در آن و برند از عوامل تعیین کننده کیفیت هستند.

گاز برقی یا گازی؟

گاز برقی با صرفه نیست زیرا با استفاده از آن مصرف برق و هزینه قبض برق شما بالا خواهد رفت.

محل قرار گیری گاز

گاز دست دوم صفحه ای، بر روی کابینت قرار می گیرد و به دلیل عمق کمتر کاملا هم سطح کابینت خواهد بود به همین دلیل بسیار زیباتر و محبوب تر است. نوع مبله یا ایستاده عمق بیشتری دارد و جلوی آن از کابینت بیرون می زند به همین دلیل محبوبیت کمتری دارد.

فاصله بین شعله ها

بین شعله ها باید نسبتا فاصله ای باشد تا بتوان چند قابلمه را راحت در هر شعله قرار داد.

ویژگی گاز دست دوم خوب

  • اجاق گاز دست دوم خوب دارای شعله برقی است چون این شعله نسبت به نوع صفحات الکتریکی و چدنی آسانتر تمیز می شود. اما نوع سرامیکی و چدنی در پخش شعله به دور قابلمه تاثیر بهتری دارد.
  • گازها اکثرا بین ۹۰ یا ۶۰ یا ۵۰ عرض دارند که بسته به سایز محل قرار گیری در محل انتخاب می شوند.
  • داشتن گریل نیز در این محصول یک امکان ویژه است که با آن می توان مواد غذایی را بدون روغن سرخ کرد.
  • داشتن تایمر نیز حسن دیگر گاز است که این امکان را فراهم می کند تا در زمان مشخصی شعله گاز خاموش شود.
  • صفحه نمایش لمسی از دیگر امکانات است که برخی از گازها مجهز به آن هستند و با وجود آن کار با این وسیله راحت خواهد شد. این نمایشگر از عملکرد گاز، منوی کاملی را نشان می دهد که کاربر راحت می تواند با انتخاب این گزینه ها از امکانات پیش رو استفاده کند.
  • برخی گازهای فردار مجهز به فن کانوکشن یا فن سیرکوله هستند که بواسطه آن حرارت به طور یکنواخت در فر پخش می شود؛ در نتیجه فرایند پخت بهینه سازی خواهد شد.
  • نمونه هایی از گاز فردار به تمیز کننده اتوماتیک مجهز هستند که این امکان را فراهم می کنند تا بعد از آماده شدن غذا، فر به صورت خودکار تمیز شود.
  • جنس بدنه اجاق گاز دست دوم خوب از استیل یا فلز بوده و نوع فلزی با رنگ مقاوم پوشش داده شده است و نوع استیل نیز در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد. شعله ها و محافظ شعله ها نیز از جنس چدن هستند که بسیار مستحکم می باشند. بدنه فر و رویه گازهای صفحه ای ممکن است از جنس شیشه یا سرامیک باشد که نوع سرامیکی بادوام تر خواهد بود.

سخن پایانی

به طور کلی باید عنوان کرد اگر خریدار گاز دست دوم هستید باید به نیاز خود و نوع گاز توجه کرد؛ مثلا شرایط نصب یک گاز صفحه ای با نوع مبلی یا ایستاده کاملا متفاوت است. لذا با در نظر گرفتن تمامی شرایط می توان یک گاز دست دوم با کیفیت را از سمساری، با اطمینان خریداری نمود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها