چگونه می توان یک کالا نو را با دست دوم تشخیص داد

نحوه خرید از سمساری همیشه برای کاربران در برخی از مواقع بسیار آسان بوده و البته در بازه زمانی هم سخت واقع شده است؛ خرید کالای نو یا دست دوم نمونه ی بارز این مسئله بوده است به این دلیل که برخی از مشتریان به درستی به فروشگاه مد نظر خود اعتماد کامل را نداشته و البته نمی دانند که کالای دست دوم است یا نو؛ هیچ جای نگرانی نیست ما در این مقاله به صورت کامل و صفر تا صد خرید کالای نو یا دست دوم را برای شما شرح داده و البته نحوه تشخیص آن ها را هم نام خواهیم برد.

کالا دست دوم اغلب به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول قطعا کالایی هستند که تشخیص شناسایی آن ها آسان است و شما با یک نگاه به راحتی می توانید درک کنید که کالا استفاده شده و البته در حالت دوم قطعا که شما به راحتی نمی توانید میزان کارکرد و یا دست دوم بودن آن را درک کنید؛ در این مواقع باید چه کرد؟ شما باید با استفاده از ترفند های خاص و منحصر به فردی بتوانید آن ها را شناسایی کنید؛ این ترفند ها در بخش های بعدی به صورت کامل برای شما شرح داده شده و البته که تیریک های نابی هم برای برخی از محصولات خاص نام خواهیم برد.

 

چرا باید از نو بودن کالا و یا دست دوم و یا میزان کارکرد آن اطمینان حاصل کنیم؟

ابتدایی ترین سوال ممکن است که چرا اصلا باید به این بخش ها توجه کرد؟ مگر تفاوتی هم در خرید خواهد داشت؛ به صورت قاطعانه بله، برای درک بهتر شما از این موضوع بهتر است روش هایی را مثال بزنیم. هنگام خرید از سمساری قطعا که شما می خواهید کالایی با میزان سلامت عالی خریداری کنید یا اینکه کالای شما آکبند باشد، اگر در غیر این صورت باشد قطعا ممکن ست که مشکلاتی بسیار بزرگی برای کالای شما در آینده ایجاد شود و آیا شما می توانید کالای خودتان را تعویض کنید؟ قطعا که خیر، قبل از خرید از سمساری و یا فروشگاه های دیگر باید به این موارد به صورت دقیقی توجه کنید؛ اگر شما بتوانید میزان کارکرد یک محصول را متوجه شوید قطعا قیمت اصلی آن را هم تخمین خواهید زد آن هم به راحتی؛ با این وجود خرید کالای نو یا دست دوم همیشه برای شما به خوبی انجام خواهد شد.

نکته مهم و قابل توجه برای شما کاربران آن است که آیا خرید از سمساری های مطرح هم این مشکلات را دارد؟ قطعا که خیر، اگر شما از سمساری های مطرح کالا هایی را خریداری کید قطعا که این مشکلات برای شما به هیچ وجه پیش نخواهد آمد؛ اما از کجا بهترین سمساری ها را پیدا کنید؟ شما می توانید با رجوع کردن به سایت ما قطعا با بهترین سمساری آشنا شده و قطعا که خرید از سمساری را با خیالی آسوده انجام دهید.

 

روش تشخیص کالای نو و راهنمای خرید کالای نو یا دست دوم :

چگونه می توان یک کالا نو را با دست دوم تشخیص دادتا به الان با سوالات و البته مفهوم های کلیاتی آشنا شده اید و حال نوبت آن فرا رسیده است که به سراغ تشخیص کالای نو برویم؛ توجه داشته باشید که اگر در این بخش به این موارد توجه کنید و آن ها را در راستای خرید خود استفاده کنید قطعا می توانید خیلی سود در خرید کالا ها داشته باشید:

  • سال تولید: ابتدایی راه برای خرید کالای نو یا دست دوم آن است که شما سال تولید آن را جویا شوید و یا پیدا کنید، اما مگر می شود که کالایی سال تولید نداشته باشد؟ قطعا که خیر( مگر در شرایط خاصی) اگر فروشنده ایی از سال تولید کالای خود اطلاعی نداشت قطعا که شما باید بیشتر مراقب باشید تا کالا دست دوم نباشد و یا بسیار قدیمی. اما عالی ترین روش ممکن آن است که مدل یا بارکد محصول را اسکن کرده و به سایت پذیرنده آن محصول رجوع کنید قطعا می توانید سال تولید و قیمت کالا را محاسبه کنید.

به عنوان مثال یخچال هایی که در 10 سال اخیر تولید شده اند شماره سریال های مخصوص به خود را داشته و از طرفی بارکد هایی در پشت یخچال و در کنار موتور یخچال وجود دارد که شما با اسکن کردن آن ها و یا استفاده از شماره سریال می توانید سال تولید و آن را جویا شوید.( کافی است که به سایت محصول مراجعه کرده و یا شرکت محصول و شماره سریال را جست و جو کنید)

 

  • طرح و بدنه: یکی از روش های بسیار باب شده که امروز افراد برای خرید از سمساری استفاده می کنند یا خرید کالای نو یا دست دوم آن است که به بدنه و طرح آن توجه خاصی را ارائه می دهند؛ به این دلیل که با توجه کردن به این دو مورد می توانید تشخیص دهید کالا نو است یا دست دوم اما چگونه؟ برای درک بهتر شما از این موضوع بهتر است مثالی را عنوان کنیم؛ فرض کنید شما قصد خرید کالایی را دارید و می خواهید مطمئن شوید که کالای شما جدید ساخته شده است؛ کافی است که مدل های آخر سال مد نظر محصول را مشاهده کنید؛ به عنوان مثال یخچال ها کالا هایی هستند که در سال 2022 با طرح های مربعی مانند عرضه شده اند وشما می توانید کالای های نو را به همین راحتی پیدا کنید.

 

  • نوع رنگ (رنگ پریدگی): یکی از معیار های اصلی که شاید شما نام آن را شنیده باشید هنگام خرید کالای نو یا دست دوم رنگ پریدگی می باشد؛ اما منظور از رنگ پریدگی چیست؟ فرض بفرمایید شما می خواهید که ماکروویو خریداری کنید این ماکروویو مد نظر شما به رنگ سفید می باشد و البته که فروشنده این ادعا را دارد که کالای نو است و دست دوم نیست؛ اصولا کالا هایی که رنگ سفید دارند پس از استفاده شدن به چند مرتبه تغییر رنگ داده و به سفید کدر مانند و یا زرد کم رنگ تبدیل خواهد شد؛ با توجه به این مورد شما باید موقع خرید از سمساری به خوبی کالا را بازبینی کرده و تمام جهت ها را به خوبی مشاهده کنید.( البته کالایی که رنگ سیلور هستند همانند نیمی از یخچال های جدید پس از استفاده به خاکستری روشن و کالا هایی که به رنگ ها دیگر هستند به رنگ روشن تر خود تبدیل خواهند شد)

 

  • رجوع کردن به متخصص: یکی از ساده ترین روش های تشخیص کالای دست دوم آن است که به متخصصان محصول مد نظر رجوع کنید؛ به عنوان مثال برای خریداری کردن یک اجاق گاز در صورتی که شما از روش های بالا هیچ موردی دریافت نکرد اید می توانید از فروشنده تقاضا کرده که یک هفته و یا چند روز به شما مهلت تست کالا بدهند؛ شما با ارتباط برقرار کردن با متخصصان این محصول خواستار شوید که کالا را بررسی کنند؛ قطعا با بررسی شعله و البته جایگاه اتصال آن ها به راحتی متوجه آن خواهند شد که کالا چند مرتبه استفاده شده و یا چقدر از آن استفاده شده.( قطعا که این روش برای تمامی کالا ها پاسخگو بوده و شما می توانید برای هر کالایی این ترفند را به خوبی پیاده سازی کنید)

 

  • بررسی جلوه های ظاهری: شاید این مورد به هنگام خرید کالای نو یا دست دوم خیلی کلی باشد ولی به هنگام خرید از سمساری شما باید صفر تا صد بدنه را به خوبی ملاحظه کنید حتی کف محصول و کالا( به این دلیل که بسیاری از کالا های دست دوم کف آن ها زنگ زده شده البته که شما با مشاهده کردن کف می توانید از این مورد اطمینان خاطر حاصل کنید) از طرفی نبود خط و خش و البته رنگ پریدگی و… ازجمله مواردی است که کالا را نو به نمایش می گذارد.

نکته حائز اهمیت آن است که ممکن است فروشنده کالا را رنگ کرده باشید  شما اصلا این موضوع را تشخیص ندهید؛ بهترین کار ممکن است که ابتدا به متخصص و رنگ شناس تماس گرفته و یا تصاویر محصول و… را برای افراد متخصص ارسال کرده و از آن ها بخواهید که کالا را بررسی کنند.

 

 

آسان ترین راه برای تشخیص کالای دست دوم هنگام خرید کالای نو یا دست دوم چیست؟

مراجعه به سمساری و البته خرید از سمساری ها همیشه بهترین انتخاب ممکن خواهد بود؛ به این دلیل که آن ها تضمین کالا و سلامت و برند بودن آن ها را برای شما تضمین خواهند کرد. خرید کالای نو یا دست دوم با مراجعه کردن به سمساری ها همیشه آسان بوده و البته دیگر نیازی نیست این روش ها را فرا بگیرید.( البته که اگر شما اطمینان زیادی به این موضوع ندارید بهتر است که نظرات مشتریان در این زمینه و جواز کسب را بررسی کنید)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها