خریدار لوازم چوبی از شرق تهران

خریدار لوازم چوبی شرق تهران طیف های متنوعی از وسایل منزل را شامل می شوند که در متریال ها و طراحی های وسیعی تولید شده اند و با یک نگاه به سمساری شرق تهران می توانید تنوع را به چشم ببینید. جهت خرید لوازم چوبی می توانید از این محل بسیار باصرفه این لوازم را تهیه کنید.

شناخت انواع لوازم چوبی

لوازم چوبی شامل انواع وسایلی است که نیاز خانواده را رفع می کند و زیبایی آن نقش مهمی در نوع دکوراسیون دارد. این لوازم شامل:

میز ناهار خوری و صندلی: نوع متریال، جنس پارچه و فوم داخلی، اتصالات و کیفیت پایه ها در دوام آن نقش بسزایی دارد.

کمد و دراور: نوع متریال، جنس یراق آلات مانند لولا، ریل، دسته، قفل، رنگ و اتصالات آن باید مد نظر خریدار باشد.

خریدار مبلمان: یک مبل خوب از فوم سرد یا اسفنج سفت، چوب مرغوب، پارچه متراکم و ضخیم، اتصالات قوی، یراق الات درجه یک و پایه های استوار تولید شده است.

سرویس خواب: شامل تخت خواب، میز آرایش، کمد، پاف، صندلی، پاتختی و غیره است که در یک رنگ و یک طرح انتخاب می شود و باید از جنس مرغوب انتخاب شود.

میز تلویزیون و میز مبلی: زیبایی آنها در جذابیت دکوراسیون بسیار اثر گذار می باشد و باید سایز آنها بر اساس اندازه تلویزیون و تعداد یا ظرفیت مبل ها باشد.

نکات خرید لوازم چوبی از سمساری شرق تهران

 

خریدار لوازم چوبی از شرق تهراناگر قصد خرید لوازم چوبی از سمساری شرق تهران را دارید باید به یک سری نکات توجه داشته باشیم در ادامه به آن ها می پردازیم.

نوع چوب

در زمان خرید لوازم چوبی باید به نوع چوب بکار رفته در آن توجه کرد، چون نوع چوب است که کیفیت نهایی را مشخص می کند. مثلا اگر چوب گردو یا راش باشد مسلما توقع خواهید داشت که ده ها سال دوام داشته باشد چون براحتی دچار شکستگی و ترک نخواهد شد. همچنین ضخامت و قطر چوب نیز تاثیر زیادی در کیفیت دارد؛ مثلا پایه های مبل، صندلی و میز هر چه ضخیم تر باشد استحکام بیشتری دارد.

لوازم چوبی ممکن است از چوب خالص، ام دی اف، های گلاس، نئوپان و غیره باشد که مسلما با اطمینان می توان گفت که اگر از چوب خالص باشد ارزش بالاتری خواهد داشت. چوب خالص علاوه بر گرانتر بودن، کیفیت بالا، ظاهر زیبا و انعطاف پذیری دارد. همچنین نیز قابلیت حکاکی و شکل دادن نیز بر روی آن بوجود آمده است. چوب را بهتر می توان به عنوان پایه مبل، میز، صندلی و غیره استفاده نمود زیرا قابلیت تحمل وزن را خواهد داشت.

ام دی اف و های گلاس

ام دی اف و های گلاس نیز هم خانواده هستند که تنها تفاوتشان در روکش شان می باشد. این متریال از پودر چوب و چسب طی فرایند پرس تولید شده و با روکش های گلاس یا ام دی اف نیز پوشش داده شده است. علت استقبال بی نظیر از آن نیز قیمت مناسب، هزینه تولید کم، جلوگیری از قطع درختان و استفاده بهینه از خرده های چوب می باشد. لوازم چوبی ساخته شده با این متریال از قیمت مناسب تری نسبت به چوب برخوردار است.

لوازم چوبی ساخته شده با ملامینه یا نئوپان

لوازم چوبی ساخته شده با ملامینه یا نئوپان از نظر کیفیت در رده سوم بعد از ام دی اف و های گلاس قرار دارد چون مقاومت کمتری در مقابل رطوبت، فشار و ضربه دارد. لذا با تراکم و فشار کمتری با  خرده های چوب، چسب و پرس تولید شده است؛ به همین دلیل ارزانتر از ام دی اف خواهد بود.

سالم بودن لوازم چوبی

در زمان خرید لوازم چوبی باید توجه نمود کشوها و درب ها براحتی باز و بسته شده و کامل در جای خود چفت شوند. دستگیره ها نیز باید سفت و محکم باشند و روکش آنها باید کیفیت خوبی داشته باشد.

این را مد نظر داشته باشید که پایه های میز، مبل، صندلی و غیره لق نباشند و ترک و شکستگی در آنها دیده نشود، همچنین اتصالات مستحکمی در آن بکار رفته باشد. با داشتن ضخامت قابل قبول بهتر بتواند وزن بالا را تحمل کند.

انتخاب رنگ لوازم چوبی

در انتخاب رنگ لوازم چوبی به دکوراسیون خود دقت کنید و بر اساس رنگ فرش، پرده، کابینت و غیره خرید خود را انجام دهید.

قیمت

لوازم چوبی که منبت کاری و حکاکی شده یا ظریف تر است قیمت بیشتری نسبت به نمونه های ساده دارد.

قابل تعمیر بودن

همیشه لوازم ساخته شده از چوب خالص قابل تعمیر و استفاده دوباره است؛ مثلا مبل ساخته شده با چوب گردو را می توان به دلیل سالم بودن اسکلت چند سال یکبار تعمیر کرد. به گونه ای فوم، پارچه و رنگ آن را عوض نمود؛ ولی در مورد ام دی اف و های گلاس این کار ممکن نیست.

قیمت لوازم چوبی

قیمت لوازم چوبی بسته به عوامل مختلفی متغیر است؛ مانند:

نوع چوب: صد درصد لوازم چوبی ساخته شده از چوب سخت، مستحکم و منعطف مانند چوب گردو قیمت بالاتر و عمر طولانی تری خواهد داشت.

اتصالات و یراق آلات: یراق آلات و اتصالات این محصول در کیفیتش اثر گذار است چون اتصالات محکم عمر آن را زیاد می کند. مثلا دسته که از جنس استیل، برنج و فلز مقاوم باشد قیمت بالاتری نسبت به نوع پلاستیکی دارد.

متریال: به ترتیب چوب، های گلاس، ام دی اف، ملامینه و فیبر از نظر رنج قیمتی در رده های بالا قرار دارند.

سخن پایانی

خریدار لوازم چوبی شرق تهران نکات ریز زیادی وجود دارد که باید به آنها خیره شد تا بتوان خریدی قابل اطمینان داشت. برخی از لوازم چوبی به دلیل جنس ممتازی که دارند مسلما به صورت دست دوم نیز ارزش خرید را خواهند داشت و شما می توانید در سمساری شرق تهران بهترین ها را برگزینید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها