بخاری بهتر است یا پکیج شوفاژ

امروزه استفاده از پکیج و شوفاژ به یکی از ملزومات هر خانه ای تبدیل شده است و به جرات می توان گفت که این وسیله جایگزین بخاری در منازل شده است. حال ممکن است برای خریدار بخاری یا خریدار پکیج شوفاژ که قصد دارند در منزل خود از یکی از وسایل گرمایشی بخاری یا پکیج استفاده کنند، این سوال پیش بیاید که بخاری بهتر است یا پکیج شوفاژ؟

برای پاسخ به این سوال باید در این دو وسیله دقیق تر شویم و به بررسی این دو از تمام زوایا بپردازیم. اگر این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. همچنین با پیداکردن شماره سمساری می توانید بخاری های دست دوم یا اجناس دیگر را با قیمت مناسب تر خریداری کنید.

مقایسه بخاری و پکیج شوفاژ

عوامل زیادی برای مقایسه بخاری و پکیج نقش دارند که هر کدام ممکن است نسبت به دیگری برتری خاصی داشته باشند و خریدار پکیج شوفاژ یا خریدار بخاری با توجه به شرایط و موقعیت خود و دیگر عوامل تاثیر گذار یکی از این دو وسیله گرمایشی را انتخاب کنند. شاید شما هم مانند اکثر افراد تصمیم داشته باشید اجناسی با قیمت پایین تر و باکیفیت خریداری کنید در این شرایط با پیدا کردن شماره سمساری می توانید خریدهای خود را از سمساری انجام دهید.

هزینه خرید و راه اندازی در بخاری و پکیج شوفاژ

بخاری بهتر است یا پکیج شوفاژاولین موردی که برای خرید هر وسیله ای برای همه افراد مدنظر است، قیمت آن وسیله است که خریدار با توجه به بودجه خود، تصمیم می‌ گیرد نوع مناسب تری را برای خود انتخاب کند. در مبحث قیمت، خریدار پکیج شوفاژ باید هزینه بیشتری را جهت تهیه و راه اندازی پکیج و ملزومات آن بپردازد.

برای نصب پکیج در یک واحد مسکونی، شما علاوه بر تهیه پکیج که وظیفه گرم کردن آب را بر عهده دارد، باید با توجه به متراژ منزل تعدادی شوفاژ یا رادیاتور تهیه کنید که هزینه ای جداگانه دربر خواهد داشت. علاوه بر این موارد برای نصب و راه اندازی پکیج، منزل شما باید مجهز به لوله کشی مخصوصی شود تا امکان راه اندازی پکیج و رادیاتورها فراهم شود. همین طور خود پکیج و رادیاتور، از قیمت های بالاتری نسبت به بخاری برخوردار هستند و معمولا با توجه به توانی که دارند، از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند.

در مقابل برای راه اندازی بخاری نیاز به تجهیزات خاص و پیشرفته ای نمی باشد و راه اندازی بخاری با یک تکه شلنگ که به لوله گاز اصلی وصل شده و سر دیگر آن به بخاری وصل شده و جریان گاز را از این طریق منتقل میکند و یک دودکش که گازهای ناشی از احتراق را به بیرون از ساختمان هدایت کند امکان پذیر است. همچنین تهیه بخاری برای خریدار بخاری هزینه کمتری را به همراه خواهد داشت. پس به طور کلی خرید و راه اندازی بخاری نسبت به پکیج قیمت پایین تر و تجهیزات کمتری نیاز دارد.

مقایسه ایمنی بخاری و پکیج

از نظر ایمنی خریدار بخاری یا خریدار پکیج شوفاژ باید موارد مربوط به ایمنی را به طور کامل بررسی کند. از آنجایی که بخاری مستقیما با گاز کار می کند وجود نشتی یا اتصال نادرست شلنگ به بخاری یا به لوله کشی ساختمان ممکن است باعث اتفاقات ناگوار و خطراتی همچون گاز گرفتگی شود.
همچنین قسمت لوله بخاری باید مدام چک شود تا هیچگونه درز و نشتی نداشته باشد چون هرگونه اتصال ناقص لوله بخاری یا مسدود بودن راه خروج گازهای ناشی از احتراق، سبب گاز گرفتگی و به خطر افتادن جان ساکنین شود.

در مقابل پکیج از آب گرم برای گرم کردن فضای منزل استفاده می کند و خطرات نشت گاز بخاری را ندارد و گرم کردن فضای منزل بدون احتراق و حرارت مستقیم انجام می شود. فقط برای کارکرد بدون ایراد پکیج، باید سرویس های دوره ای برای آن انجام شود و تجهیزات و لوازم ضروری آن، سرویس شده و تحت نظارت قرار بگیرند.

میزان فضای اشغال شده توسط بخاری و پکیج شوفاژ

عوامل دیگری هم در مقایسه میان بخاری و پکیج وجود دارد که شامل میزان فضایی است که بخاری یا پکیج اشغال می کند. در این مورد، باید بگوییم از نظر ظاهر و زیبایی، با وجود طرح های متنوع و زیبایی که برای بخاری استفاده می شود ولی نمی تواند به پای پکیج و شوفاژ برسد.

اکثر کسانی که خریدار پکیج شوفاژ هستند، شیک بودن و زیبایی در کنار کم جا بودن پکیج را به بخاری ترجیح می دهند و به همین دلیل طالب آن هستند. در کنار آن با نصب پکیج و شوفاژ دیگر نیازی به نصب جداگانه آبگرمکن برای تامین آب گرم مورد نیاز خانه نمی باشد و پکیج آبی را که برای گرم کردن خانه در رادياتورها می گرداند را به لوله کشی آب گرم ساختمان منتقل می کند و آب گرم مورد نیاز را از همین طریق تامین می کند.

میزان مصرف انرژی

نکته دیگری که در بحث مقایسه بخاری و پکیج باید به آن توجه کرد، موضوع میزان مصرف انرژی هریک از این دو است. پکیج برای کار کردن، نیاز به آب و گاز به شکل همزمان دارد ولی بخاری فقط از گاز استفاده می کند. به همین دلیل اگر زمانی آب منزل قطع شود، پکیج نمی تواند کار کند.

آلایندگی محیطی

همچنین از نظر آلایندگی محیطی، بخاری آلودگی بیشتری را در پی دارد و این آلودگی به دلیل احتراق مستقیم و دودهای ناشی از سوختن گاز است که به وسیله دودکش به بیرون از منزل هدایت می شود ولی بر محیط زیست تاثیر منفی خواهد داشت. ولی در پکیج این چنین نیست و پکیج چون با گرم کردن آب محیط را گرم می کند، هیچگونه تاثیر منفی بر محیط زیست ندارد.

تعمیرات و سرویس پکیج شوفاژ و بخاری

نکته دیگر در رابطه با پکیج این است که اگر دچار مشکل یا خرابی شود دارای برد و تجهیزاتی است که می تواند یک کد خطا ارائه داده و به کمک آن کد خطا، به راحتی می توان مشکل را پیدا کرده و نسبت به رفع آن اقدام کرد.
البته تعمیر و سرویس پکیج باید توسط تعمیرکار مجاز و متخصص انجام شود زیرا پکیج دارای تجهیزات و قطعات بخصوصی است که تعمیر و بررسی آن ها فقط از یک متخصص برمی آید. در مقابل بخاری خیلی دچار مشکل نمی شود و اگر خراب شود نیز با یک بررسی ساده می توان آن را عیب یابی کرد.

خریدار بخاری و خریدار پکیج شوفاژ، خود باید با مقایسه امکانات و مزایا و ویژگی های این دو نسبت به خرید و تهیه هر کدام از آن ها اقدام کنند. ما در این مطلب سعی کردیم شما را با ویژگی های هر کدام تا حدودی آشنا کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

همچنین با تماس گرفتن با شماره سمساری، شما می‌توانید بخاری های با قیمت کمتر را به شکل دست دوم تهیه و استفاده کنید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها