چگونه فرش خود را با قیمت مناسب به سمساری ها بفرشیم

امروزه فروش فرش دست دوم با به وجود آمدن فرش هایی با نقش و نگار های زیبا بسیار باب شده است و البته که هر خانواده برای زیبا کردن خانه خود به فرش هایی با نقش و نگار های زیبا تر نیاز دارند؛ علاوه بر این مورد مهترین بخش از فروش فرش آن است که چگونه فرش خودشان را به قیمت بالا بفروشند که در این مقاله به صورت کامل برای شما چگونگی این موضوع را شرح خواهیم داد. توجه داشته باشید که از پیشنهادات و نکات باید در راستای کار خود استفاده کنید.

کانال فرش دستباف دست دوم
کانال فرش دستباف دست دوم

قبل از هر چیزی باید بهترین فروشگاه را برای فروش فرش خود انتخاب کنید. با وجود این همه فروشگاه ها و البته فروشگاه های اینترنتی نمی‌ توان به تمامی آن ها اعتماد کرد. نمی توان فهمید که کدام از آن ها با قیمت بالاتری خریدار فرش دست بافت هستند. بهترین راه برای فروش فرش شما آن است که به سمساری در تهران مراجعه کنید. سمساری ها همیشه در محل شما حاضر می شوند و با وجه نقد سریعا کالای شما را خریدار هستند. به خصوص فرش. مهمترین بخش  آن است که در تخمین زدن قیمت هم عادلانه برخورد می کنند و با بالاترین قیمت ممکن خریدار کالای شما هستند.

 

خریدار فرش ماشینی دست دوم

فرش ماشینی دست دوم دیوار تهران قطعا که بله. با وجود این همه فرش هایی‌ که تازه ساخته شده اند که نقش و نگار و دوام بالایی هم دارند. فروش فرش شما بسیار سخت است. البته که خریدار‌ فرش دست بافت هم کم پیدا می شود. ولی ریشه این موضوع از کجا است؟ توجه داشته باشید که شرکت های ایرانی ‌و البته خارجی فرش به ایران وارد می کنند. البته که این نوع از فرش ها ممکن است میزان دوام پایین را داشته باشد. از طرفی میزان نقش و نگار و زیبایی آن زیاد باشد. قطعا که با این وجود افراد بیشتر به زیبایی روی خواهند آورد.

البته که اگر فرش شما قدیمی باشد قطعا فروش فرش سخت خواهد شد. اگر نقش و نگار زیبایی به همراه داشته باشد این موضوع بلعکس است و به راحتی می‌ توانید فرش خودتان را بفروشید.

اما مهمترین بخش  فروش فرش دست بافت است. این نوع از فرش ها در ایران کم پیدا می‌ شود و البته به آن میزان هم خریدار فرش دست بافت کم است و البته برخی‌ از افراد برای منفعت های خودشان و سود بیشتر ممکن است سر شما کلاه بگزارند ولی بهترین راه برای فروش چیست؟ قطعا شما باید به سمساری‌ ها مراجعه کنید؛ دیگر هم نیاز نیست دلیل آن را برای شما مطرح کنیم به این دلیل که بهترین خریدار با قیمت بالا می باشند و البته اگر شما تمایل داشته باشید به راحتی‌ می‌ توانید کالا و یا فرشی دیگر از آن ها خریداری کنید.

 

موارد‌ی که با انجام دادن آن ها می‌ توانید قیمت فرش خودتان را چندین برابر کنید:

تا به اینجای مقاله با سوالات و نکات ابتدایی رو به رو بوده اید و در این بخش به صورت تخصصی می توانید قیمت فرش خودتان را چندین برابر کنید و البته که این موارد برای خریدار فرش دست بافت هم اثر می گذارد؛ این موارد عبارت اند از:

  • تمیز نگه داشتن فرش:

    اولین مورد و به اصطلاح ابتدایی ترین بخش از فروش فرش آن است که هیمشه فرش خودتان را تمیز نگه دارید. البته منظور از تمیز نگه داشتن چیست؟ این مورد فقط به لکه نداشتن و البته نبود جای سوختگی در فرش نیست. شما باید مدام میزان پرز های فرش خودتان را بررسی کنید و البته که اگر نا مرغوب باشد سریعا به فکر فروش آن ها باشید. به این دلیل که اگر فرش شما دائم در حال ریزش پرز باشد قطعا با کمی رطوبت در آینده پوسیده خواهد شد. این موضوع به کلی قیمت را برای شما کاهش می دهد.

    استفاده کردن از نرم کننده های فرش معجزه می کند. به این دلیل که همیشه فرش را برای شما نرم می‌ کند. همچنین برگشت پذیری پرز ها را هم به راحتی انجام می دهد.( منظور از برگشت پذیری‌ آن است که اگر شما روی فرش را بروید دیگر جای پا روی آن نخواهند ماند و به اصطلاح همانند روز اولش می شود.)

  • دلیل فروش فرش را از قبل برای خودتان تعیین کنید:

    شاید این مورد برای‌ شما کمی عجیب واقع شود. ولی اولین سوال پس از بررسی فرش شما از طرف خریدار فرش دست بافت آن است که دلیل اصلی برای فروش چیست؟ قطعا آن ها در این فکر هستند که فرش شما قطعا ایراداتی را به همراه داشته است. ولی شاید اینگونه نباشد. بهترین پاسخ برای شما آن است که بگویید فرش دیگری را پسندیدم و به فکر خرید آن هستید.( البته اگر مشکلی برای فرش شما وجود داشت بهتر است همان را ابتدا شرح دهید. به این دلیل که بالاخره آن مشکل برای خریدار هم پیش خواهد آمد)

  • ایرادات فرش را برطرف کنید:

    برطرف کردن نقاط ضعف همیشه پاسخگو است ولی منظور از ایرادات هنگام فروش فرش چیست؟ تا به حال برای شما هم پیش آمده است که چای در دستتان باشد و یکباره بر روی فرش بریزد؟ یا اینکه چوب کبریت که داغ است بر روی فرش بیفتد و فرورفتگی ایجاد کند؟ قطعا این دو مورد نمونه بارز از ایرادات یک فرش می باشد و البته که با وجود این دو در فرش شما باید از قیمت آن بکاهید ولی ترفند های خاصی برای شما در نظر گرفته ایم.

    اگر لکه ایی بر روی فر شما ایجاد شد بهتر است ابتدا با آب ولرم و البته نرم کننده مخصوص فرش آن را شست و شو کنید و با این کار میزان لکه های آن به حدی کم خواهد شد( این کار را در روز های بعدی انجام دهید تا میزان لکه ها نا پدید شود) البته برای سوختگی یک قند برداشته و بر روی محل سوختگی فشار دهید و به بالا و پایین آن را ببرید؛ این موضوع سبب می شود که پرز های جدیدی جایگزین محل سوختگی شود.( البته اگر در هر مورد میزان آسیب پذیری زیاد باشد باید به تکنسین فرش مراجعه کنید)

  • مراجعه کردن به سمساری رحیمی برای فروش فرش :

    شاید این بخش برای شما کمی نامرتبط باشد ولی بهترین راه برای فروش فرش و البته پیدا کردن خریدار فرش دست بافت آن است که به سمساری ها مراجعه کنید ولی چرا؟ آن ها با ارسال تکنسینی که تخصص دارد به محل شما محصول و فرش شما را بررسی میکنند و قیمت نهایی آن را تخمین می زند. از طرفی سریعا از شما  فرش را خریداری می کنند. ( بدون آن که از شما سوالات زیاد و البته کاهش قیمت بخواهند)  اگر شما آمار هم دریافت کنید متوجه خواهید شد افرادی که کالای خودشان را به سمساری ها فروخته اند بسیار راضی و با قیمت بالا محصولات را ارائه می دهند.

 

چه نکاتی سبب می شود که قیمت فرش کاهش یابد؟

علاوه بر مواردی‌ که باید بهبود یابند وجود مواردی که در ادامه شرح خواهیم داد هم باعث کاهش صد درصدی قیمت می شوند؛ البته که راه رفع مشکل وجود دارد ولی باز هم قیمت را باید کاهش دهید؛ این نکات عبارت اند از:

  1. تراکم فرش:

    میزان تراکم فرش بر روی فروش فرش ها بسیار تاثیر گذار است و البته به ویژه فرش های ماشینی ولی منظور از تراکم دقیقا چیست؟ شاید شنیده باشید که می گویند فرش 1200 شانه و یا 800 شانه و… به این موارد تعداد تراکم می گویند. فرش هایی با تعداد 500 شانه و 700 شانه و 800 شانه و 1200 شانه برای خریداران بسیار مهم بوده و التبه که باعث فروش بهتر خواهند شد و از طرفی کم تراکم بودن سبب می شود که فرش شما و قیمت آن کاهش یابد( توجه داشته باشید که اگر میزان فرش های شما تعداد شانه های زیادی داشته باشد و تا از حد استاندارد بگذرد و یا کمتر باشد قطعا کاهش قیمت را دارا خواهد بود).

  2. برند فرش:

    وجود برند بد نام و یا جا نیفتاده در بازار سبب کاهش قیمت فروش فرش از دید خریدار فرش دست بافت هم خواهد شد ولی‌ چگونه؟ توجه کنید که اگر فرش شما ماشینی باشد قطعا با فرش و یا قالی کرمان آشنا هستید و این برند بیشتر سر زبان ها است و قطعا خریدار آن و قیمت آن هم بالا است. ولی اگر این مورد بلعکس باشد شما دیگر باید به فکر کاهش قیمت به هر نحوی باشید.

  3. فرش دست بافت :

    موضوعی دیگر در رابطه با فرش دست بافت است. این نوع از فرش ها یا برند ندارند چون توسط افرادی بافته شده اند. یا اینکه از شرکت های مخصوص توزیع می شود که در هر دو حالت قیمت آن ها باید زیاد باشد. نباید به قیمت کم آن ها را برای فروش بگذارید.( البته که خریدار فرش دست بافت با قیمت بالا سمساری می باشد.)

  4. ابعاد نادرست:

    برخی از افراد زمانی که می خواهند ابعاد فرش دست بافت خودشان را تعیین کنند با ابعاد نادرست و به اصطلاح استاندارد نشده سفارش خود را ثبت می‌ کنند این ابعاد ممکن است که خریدار آن چنانی نداشته باشد و البته که در آینده باید از قیمت آن بکاهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها