آیا می توان به سمساری ها اعتماد کرد؟

اعتماد کردن به سمساری ها یکی‌ از مهمترین موضوعات امروزه بوده ولی چرا این سوال آنقدر مطرح شده است؟ دلیل اصلی آن است که تعداد فروشگاه ها زیاد شده و البته که تعداد کلاهبرداران در این حوزه هم افزایش یافته است؛ اما مقصر اصلی خریداران است؛ فرض بفرمایید که شما می خواهید یک کالای‌نو با قیمت نسبتا بالا خریداری کنید آیا می‌توان به تمامی فروشگاه ها اعتماد کرد؟ قطعا که خیر، به این دلیل که امروزه تعداد سایت های فروشگاه ها و البته فروشگاه ها برای ‌مراجعه حضوری افزایش یافته و شما باید رزومه فروشگاه ها را مشاهده کنید؛ در ادامه این مقاله نحو اعتماد کردن به سمساری ها به شما گفته خواهد شد و اصلا جای نگرانی نخواهد بود.

اعتماد کردن به سمساری ها دیگر یک موضوع از پیش پا افتاده است به این دلیل که از قدیم تا به الان این فروشگاه ها ورد زبان ها افتاده؛ اما از یک طرف تعداد سمساری ها هم افزایش داده شده و به راحتی نمی‌توان به همگی آن ها توجه کرد؛ چاره چیست؟ سمسای ما و البته سایت ما بهترین فروشگاه برای خرید کالا و فروش کالا های نو و البته دست دوم است که شما با ثبت درخواست و از طرفی ارائه در خواست شما به آن رسیدگی می شود.

 

نماد اعتماد برای خرید و فروش اینترنتی یا اعتماد کردن:

آیا می توان به سمساری ها اعتماد کرد؟اولین موردی که شما باید به آن توجه بفرمایید نماد اینماد و نماد الکترونیکی یک سایت است و البته که این مورد مهمترین بخش های یک سایت خواهد بود ولی نماد اصلا چیست؟ زمانی‌ که یک فروشگاه اینترنتی با توجه به این بخش ها طراحی می شود دارنده یک سایت درخواست می دهد که نماد اعتماد برای فروشگاه فعال شود؛ بهتر است بدانید زمانی ‌که سایت شما صلاحیت خرید و فروش را داشته باشد این نماد برای شما فعال خواهد شد. نکته قابل توجه آن خواهد بود که افراد همیشه به این نماد توجه می کنند ولی باید ذکر شود که برای اطمینان حاصل کردن بیشتر بهتر است مابقی بخش های سایت و البته نظرات کاربران را بخوانید. (البته که اگر شما می خواهید فروشگاه مناسبی را انتخاب کنید بهتر است در شبکه های اجتماعی نظرات افرادی ‌که خرید مشابه داشته اند را هم بپرسید)

سمساری و خدمات آن که اعتماد شما را جلب خواهد کرد:

سمساری همیشه خدمات ارزنده ایی را برای کاربران و به ویژه برای مشتریان خود داشته است؛ این نوع از خدمات قطعا از مواردی بهره مند است که فروشگاه های زیادی از آن بهره مند نخواهند بود و این مورد ها برتری سمساری‌ ها را نشان خواهد داد؛ توجه داشته باشید که در هر بخش نکات و پیشنهاداتی در رابطه با خدمات سمساری برای شما ارائه می شود که اعتماد شما را به این نوع فروشگاه ها بیشتر خواهد کرد و از طرفی می تواند در خرید شما تاثیر خواصی هم بگذارد:

  • بررسی محصولات شما برای فروش: مهمترین دلیل رجوع به سمساری ها آن است که افراد می خواهند محصولات خودشان را برای فروش بگذارند ولی دغدغه اصلی آن ها هم این است که از کجا قیمت محصول و البته نوع محصول خودشان را بررسی کنند؟ کافی است که شما ابتدا با سمساری مد نظر خود که در یک نقطه تهران و ایران باشد تماس گرفته و از آن ها بخواهید که قیمت محصول شما را بفرمایند و یا قیمت خرید آن ها؛ توجه داشته باشید برای تعیین قیمت محصول دست دوم ابتدا باید مشخصات و نوع رنگ و سال تولید و نوع ضرب دیدگی و… باید به خوبی شرح داده شود و از طرفی بهتر است بدانید که نوع قیمت گذاری منصفانه بوده و برای این موضوع می توانید از مابقی فروشگاه ها هم اطلاعات دریافت کنید (پیشنهاد ما به شما آن است که قبل از مراجعه حضوری از این قابلیت به خوبی استفاده کنید و البته اگر هم می خواستید می توانید قیمت محصولات دیگری هم استعلام کنید)
  • قیمت گذاری مقطوع: همیشه قیمت گذاری‌ از دلایل اعتماد مشتریان به فروشگاه ها شده است ولی چرا؟ به این دلیل که اگر قیمت کالا زیاد باشد قطعا که مشتریان به فروشگاه های دیگر مراجعه خواهند کرد و البته از طرفی بهتر است بدانید که سمساری ها اصلا قیمت بالایی ندارند و البته به ویژه نسبت به خدماتی که ارائه می‌ دهند قیمت کمتری هم قیمت گذاری می کنند؛ اما روند اصلی برای قیمت گذاری چیست؟ ابتدا شما باید تماس بگیرید و اگر قصد فروش کالای خود و یا خرید کالایی را دارید مشخصات کالای خود (اگر قصد فروش دارید صفر تا صد کالای خود و مشخصات آن را بفرمایید)؛ توجه داشته باشید که با ارائه مشخصات و بررسی توسط تکنسین ها سریعا قیمت گذاری انجام خواهد شد؛ اما اگر محصول شما از قیمت بالایی برخوردار است باید توسط تکنسین ها سریعا بررسی شده و از طرفی نوع کارکرد آن هم معلوم شود؛ پس از این مورد قطعا که تعیین قیمت به درستی انجام خواهد شد.
  • تعمیرات محصولات: یکی از موارد مهم که اعتماد شما را به یک فروشگاه افزایش می دهد نوع خدمات تعمیرات آن است. بسیاری از فروشگاه ها فقط و فقط خدمات فروش ارائه می دهند ولی سمساری ها تعمیرات هم انجام می دهند؛ به گونه ایی که ابتدا شما می‌توانید تماس گرفته و درخواست کنید که تکنسین های حرفه ایی به محل شما به سرعت اعزام شوند و کالای شما را تعمیر کنند؛ اما شما می توانید کالای خودتان را به محل سمساری ها برده و البته که تعمیر آن جا انجام شود. (پیشنهاد ما به شما آن است که بجای هزینه های زیاد تعمیرات و البته که قیمت های لوازم و… رو به افزایش پیدا می‌ کند بهترین راه آن است که شما محصول خودتان را برای فروش بگذارید و بدون شک این مورد بهترین انتخاب شما خواهد بود و در صورت نیاز می توانید که کالای دیگری هم خریداری کنید)
  • حمل و نقل: وجود حمل و نقل کالا ها در سر تا سر ایران و البته ایران قطعا که هر فروشگاهی‌ این عمل و فعالیت را انجام نخواهد داد و قطعا که فروشگاه های‌ مطرحی همانند سمساری ها می توانند از این مورد بهره مند شوند. (هزینه های حمل و نقل هم نسبت به مابقی مکان ها کمتر محسوب خواهد شد و این یک مزیت حساب خواهد شد.)

مراجعه حضوری با توجه به درخواست شما و افزایش اعتماد شما:

قطعا که هنوز خریداری کردن کالا و یا فروش آن ها به صورت اینترنتی خیلی به اصطلاح جا نیفتاده است و برای برخی‌ از افراد این درخواست را دارند که مراجعه حضوری داشته باشند؛ اما چه فروشگاه هایی از این مورد بهره مند هستند؟ توجه داشته باشید که حتی دیجی کالا هم امکان مراجعه حضوری به صورت کامل ندارد و شما نمی‌ توانید به صورت حضوری مراجعه کنید، ولی چاره چیست؟ انتخاب کردن فروشگاه دیگر چاره شما خواهد بود؛ سمساری ها همیشه امکان فعالیت مجازی را برای کاربران خود به ارمغان آورده است و از طرفی اگر شما بخواهید می توانید مراجعه حضوری داشته باشید؛ البته که سمساری‌ ها فروشگاه کاملی دارند و شما با مراجه کردن به آن ها اعتماد خواهید کرد.

صحت و سلامت کالا ها هم تضمینی هستند؟

قطعا و بدون شک بله، یکی از موارد‌ی که اعتماد شما را افزایش می دهد آن است که سلامت کالا برای شما تضمین داده خواهد شد؛ ولی چگونه؟ نصف کالاهایی که روزانه در ایران به فروش می رسند قطعا تضمینی در سلامت کالا وجود ندارد و بهترین راه آن است که فروشنده به شما تضمین سلامت کالا را داده و اگر پس از اولین استفاده اگر مشکلی ایجاد شد شما بتوانید آن را مرجوع کنید؛ قطعا که فروشگاه های بسیاری از این مورد قطعا پیروی نخواهند کرد و بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید آن است که تضمین را از فروشنده بخواهید؛ سمساری از این درخواست شما استقبال خواهد کرد و البته که تصمینی کاملا صحیح را هم برای افزایش اعتماد شما خواهد داد و هیچ جای نگرانی نیست و نخواهد بود.

وجود رزومه قوی و نظرات مشتریان چقدر بر افزایش اعتماد مشتریان تاثیر گذار است؟

فرض کنید شما می خواهید از یک فروشگاهی موبایل خریداری کنید اگر تعدادی موبایل و نظرات مشرتیان آن فروشگاه را ندانید قطعا که خریدی درست نخواهید داشت، این مورد برای سمساری ها و مشتریان هم صدق خواهد کرد. زمانی‌ که شما به یک سمساری مراجعه می کنید قطعا که تعداد کالا های زیادی باید در فروشگاه مراجعه کنید و تعداد مشتریان اندک و یا زیادی، قطعا که این موارد نشان دهنده اهمیت بالای فروشگاه خواهد بود، از طرفی باید شما نظرات مشتریان را بپرسید و از نظرات آن ها آگاه شوید به صورت کامل، قطعا که اگر تمامی نظرات مثبت بود اعتماد شما جلب خواهد شد و اگر هم این گونه نباشد قطعا که خیر.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها