تلویزیون دست دوم را از سمساری شرق تهران چگونه خرید کنیم؟

انتخاب تلویزیون برای خرید می‌تواند یک تصمیم بسیار دلهره آور به نظر برسد. برای خرید انواع تلویزیون، انتخاب‌های زیادی وجود دارد و برای خرید تلویزیون دست دوم می‌توانید به سمساری شرق تهران مراجعه نمایید. پیدا کردن تلویزیون دست دوم مناسب برای شما به سه چیز بستگی دارد:

1) نوع برنامه‌ها یا کاربردهایی که انتظار دارید از آن استفاده کنید.

2) دوست دارید تجربه تماشای تلویزیون شما چگونه باشد.

3) قصد دارید تلویزیون را کجا قرار دهید.

این همان چیزی است که راهنمای خرید ما در مورد تلویزیون و اینکه از سمساری شرق تهران چگونه خرید کنیم را توضیح داده است.

خریدار تلویزیون دست دوم را از سمساری شرق تهران

تلویزیون دست دوم را از سمساری شرق تهران چگونه خرید کنیم؟این راهنما به تمام سوالاتی که دارید پاسخ می‌دهد و شما را با اطلاعات و دانش لازم برای انتخاب بهترین مدل راهنمایی می‌کند.

1.‌ شکستن اصطلاحات

مانند تمام فناوری‌ها، تلویزیون‌ها مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و اصطلاحات فنی خاص خود را دارند. این‌ها اغلب نکات کلیدی فروش مدل‌های خاص هستند. بنابراین مهم است که معنی همه آن‌ها را درک کنید. درک ویژگی‌های خاص به شما امکان می‌دهد جستجوی خود را برای تلویزیون دست دوم محدود کنید و واقعا باید نقطه شروع شما باشد.

2. تلویزیون‌های دست دوم LCD یا LED؟

فناوری صفحه‌ نمایش تلویزیون در سال‌های اخیر به‌ طور قابل توجهی توسعه یافته است که منجر به بهبودهای خارق‌العاده در تجربه تماشاچی شده است و یکی از تصمیم‌های مهم این است که آیا تلویزیون LED یا LCD را انتخاب می‌کنید. اگر منصف باشیم؛ هر دو برای مشاهده عالی هستند و رنگ‌های شفاف، روشن و زنده را به شما می‌دهند.

3. وضوح صفحه

هدف بعدی ما در راهنمای شما برای خرید تلویزیون دست دوم، انتخاب وضوح صفحه نمایش است. به زبان ساده رزولوشن نشان دهنده کیفیت صفحه نمایش است. هر چه تعداد پیکسل‌ها بیش‌تر باشد؛ کیفیت تصویر بهبود میابد.

4. نرخ پردازش

در کنار وضوح صفحه، مورد دیگری که کیفیت تصویر یک تلویزیون دست دوم را تعیین می‌کند؛ میزان پردازش آن است. این سرعتی است که تلویزیون با آن تغییرات صفحه را پردازش می‌کند. هر چه سرعت پردازش بیش‌تر باشد؛ کیفیت بهتر خواهد بود.

نرخ پردازش نیز به عنوان نرخ تازه سازی شناخته می‌شود و معمولا با هرتز (هرتز) اندازه گیری می‌شود. 50 یا 60 هرتز حد پایین معمولی است. این یک تصویر صاف و خوب را ارائه می‌دهد که برای مشاهده روزانه، کاملا خوب خواهد بود. مدل‌های 100 هرتز تصاویر سریعی را ارائه می‌کنند؛ مانند فیلم‌های اکشن بالا، و 200 هرتز برای ورزش‌هایی که سریع‌ترین حرکت را نشان می‌دهند و برای استفاده به‌ عنوان صفحه بازی مناسب هستند.

5. اندازه صفحه نمایش

در کنار کیفیت تصویر، یکی از نکات کلیدی برای خرید تلویزیون این است که اندازه صفحه نمایش چقدر باشد. تلویزیون‌های استفاده شده بیش‌تر به عنوان صفحه نمایش بزرگ از 32 اینچ تا بیش از 80 اینچ طبقه بندی می‌شوند.

با این حال چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشت. اولا می‌توانید همان فضای تلویزیون قبلی را به آن اختصاص دهید. به عنوان مثال، صفحه نمایش 50 اینچی مدرن تقریبا همان اندازه صفحه نمایش 42 اینچی را می‌گیرد که در شش یا هفت سال پیش تولید می‌شد. این به دلیل باریک تر بودن حاشیه (رینگ بیرونی) اطراف صفحه نمایش تلویزیون است. اما مهم است که اندازه مناسب را انتخاب کنید. البته، ترجیح شخصی عامل اصلی است. اما فاصله از صفحه نمایش تا جایی که برای تماشای تلویزیون خواهید نشست باید در نظر گرفته شود.

به عنوان یک قانون کلی، اگر در فاصله 1.5 متری تلویزیون می‌نشینید؛ برای اطمینان از تماشا کردن راحت، صفحه نمایش در واقع نباید بزرگتر از 32 اینچ باشد. به طور مشابه، شما باید بیش از 3 متر از هر صفحه نمایشی که بیش از 55 اینچ است دور باشید تا بیش‌ترین بهره را از آن ببرید. همچنین بین 2 تا 2.5 متر برای اندازه‌های صفحه نمایش بین 40 اینچ تا 45 تقریبا مناسب است. اما در نهایت این انتخاب با شماست.

6. صدا

یک تجربه عالی تماشای تلویزیون، فقط به بینایی مربوط نمی‌شود. بلکه در مورد صدا نیز صدق می‌کند. در حقیقت، کیفیت کلی صدای تلویزیون در سال‌های اخیر به قیمت نمایشگرهای نازک تر و حتی کیفیت بهتر تصویر، اندکی به خطر افتاده است. برای کسب بهترین نتایج، استفاده از یک نوار صوتی یا سیستم سینمای خانگی با تلویزیون شما ممکن است ارزش بررسی را داشته باشد. بلندگوهای داخلی اکثر تلویزیون‌ها اغلب فاقد کیفیت صدای فراگیر واقعی هستند.

7. پایه دار یا دیواری

قبلا اشاره کرده‌ایم که از خرید تلویزیون دست دوم با اندازه مناسب برای اتاقی که در نظر گرفته‌اید؛ مطمئن شوید. بدیهی است که به چیدمان اتاق بستگی دارد و باید مطمئن شوید که دیواری که استفاده می‌کنید به اندازه کافی محکم است. بعید است که دیوارهای حفره ای وزن یک مدل صفحه نمایش بزرگ را تحمل کنند.

همچنین در نظر بگیرید که می‌خواهید تلویزیون دست دوم را به چه دستگاه‌هایی متصل کنید. وجود یک پایه با انعطاف پذیری و سهولت بیش‌تری برای تغییر چیزها، در صورت تمایل به شما ارائه می‌دهد.

8. صفحه نمایش منحنی

به احتمال زیاد تلویزیون‌های دست دوم بیش‌تری با صفحه نمایش خمیده خواهید دید. این تلویزیون‌های خمیده برای ایجاد یک تجربه تماشای عالی فوق العاده هستند. آن‌ها به طور خاص طراحی شده اند تا نحوه عملکرد دید محیطی ما را بازسازی کنند.

تلویزیون‌های منحنی دارای یک علم هستند؛ نه فقط یک طراحی زیبا. از آنجا که آن‌ها با دید محیطی در ذهن مدل سازی شده اند؛ هدف آن‌ها جذب بیننده بیش از هر زمان دیگری است. اما به یاد داشته باشید این تلویزیون‌ها در واقع کیفیت تصویر بهتری را ارائه نمی‌دهند.

9. تلویزیون‌های هوشمند

تلویزیون هوشمند به شما امکان می‌دهد از طریق برنامه‌هایی که در تلویزیون تعبیه شده اند به محتوای آنلاین دسترسی پیدا کنید. این به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها و فیلم‌های مورد علاقه خود را پخش کنید و از خدمات پیگیری و همچنین دسترسی به پلتفرم‌های استریم مانند namava و Netflix استفاده کنید. طیف برنامه‌های موجود بین مدل‌های مختلف متفاوت است. بنابراین لیست تلویزیون‌های دست دوم را بررسی کنید.

سمساری شرق تهران

دلایل شما برای خرید تلویزیون دست دوم هر چه باشد؛ چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. هنگام خرید تلویزیون جدید، گارانتی شما تمام این موارد را رعایت می‌کند. اما در مدل دست دوم باید دقت بیش‌تری داشته باشید. برای اینکه کار خود را آسان تر کنید؛ قبل از خرید تلویزیون دست دوم، سوالات زیر را بپرسید تا تمام ابهامات شما برطرف شود.

1.‌ چرا فروشنده آن را فروخته است؟

در وهله اول چرا تلویزیون در سمساری شرق تهران است؟ آیا مالک به دلیل خرابی آن را برای فروش گذاشته است؟ یا به این دلیل بود که یک قطعه الکترونیکی معیوب است؟ آیا او تلویزیون را به دلیل خوب نبودن تصویر فروخت؟ یا فقط به این دلیل که حوصله اش سر رفته بود و برای خودش یک دستگاه جدید خریده است؟ این‌ها سوالاتی هستند که قبل از بررسی سایر نکات فنی خرید تلویزیون دست دوم باید به آن‌ها پاسخ داده شود. اگر مالک آن را بفروشد چون نقصی در تلویزیون پیدا کرده است. حتی اگر نقص آن برطرف شده باشد؛ ممکن است بعدا دوباره ظاهر شود. شما باید از چنین تلویزیون‌هایی دوری کنید. قبل از اینکه حتی به خرید تلویزیون فکر کنید؛ مطمئن شوید که دلیل فروش آن را می‌دانید.

2. آیا قیمت موجه است؟

قیمت تلویزیون دست دوم به عوامل مختلفی بستگی دارد. مانند فاصله زمانی بین تاریخ خرید و فروش، وجود یا عدم وجود ویژگی‌های خاص، مدل و برند تلویزیون و غیره. به عنوان مثال، تلویزیونی که یک سال استفاده شده و برای فروش گذاشته شده است؛ در مقایسه با تلویزیونی که بیش از پنج سال استفاده شده و برای فروش گذاشته شده، گران‌تر است. همچنین یک تلویزیون پلاسما در مقایسه با LED ارزان‌تر خواهد بود. انتخاب‌های خود را بر اساس ترجیحات خود محدود کنید و سپس بررسی کنید که آیا ارزش آن را دارد یا خیر.

3. آیا با بودجه شما مطابقت دارد؟

مطمئنا قیمت‌ها سر به فلک کشیده است. اما دلیلی برای پایین آمدن وجود ندارد. انواع تلویزیون‌های دست دوم با پیکربندی‌های مختلف متناسب با انتخاب هر مصرف کننده در بازار موجود است. تحقیق کنید و تصمیم بگیرید که برای چه چیزی به تلویزیون نیاز دارید و چه نوع تلویزیونی با نیازهای شما مطابقت دارد. یک بودجه تنظیم کنید و سپس فقط به دنبال مجموعه‌هایی باشید که متناسب با بودجه شما هستند.

4. آیا اتصالات سست وجود دارد؟

امروزه تلویزیون‌ها به گونه ای تسهیل شده اند که می‌توانند به تعدادی دستگاه خارجی متصل شوند. اگر مالک قبلی به طور گسترده از پورت‌های اتصال مختلف استفاده کرده باشد؛ این احتمال وجود دارد که آن‌ها فرسوده شده باشند و دیگر قابل استفاده نباشند. مراقب این موضوع باشید و همچنین سیم‌هایی که به صورت شل وصل شده‌اند؛ ممکن است در اتصالات کابل اختلال ایجاد کند و بر کیفیت تصویر  تاثیر بگذارد.

5. آیا از لوازم جانبی‌ای که از قبل دارید پشتیبانی می‌کند؟

بسیاری از تلویزیون‌هایی که با فناوری جدید و ویژگی‌های پیشرفته ارائه می‌شوند؛ از ویژگی‌ها و دستگاه‌های اضافی پشتیبانی می‌کنند. اگر از قبل پخش کننده دی وی دی، بازی‌های ویدیویی و بلندگوهای خارجی دارید؛ مطمئن شوید که تلویزیون دست دوم خیلی قدیمی نیست و با این دستگاه‌های خارجی سازگار است.

سخن پایانی

در نهایت در یک روز کاری پرمشغله، وقتی روی کاناپه روبروی تلویزیون خود می‌نشینید؛ باید از تماشای تلویزیون لذت ببرید و باید برای چشم و حواس شما مفید باشد. اجازه ندهید تصاویر تار، دریافت سیگنال‌های مخدوش یا صداهای شکسته تجربه شما را خراب کنند. به نکاتی که در بالا اشاره شد و پاسخ به اینکه از سمساری شرق تهران چگونه خرید کنیم توجه کنید و تلویزیون را فقط زمانی بخرید که از آن اطمینان پیدا کردید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها