خریدار ماشین لباسشویی دست دوم در تهران

ماشین لباسشویی در پاکیزگی و بهداشت فردی نقش موثری دارد و به ارتقا سلامت خانواده و راحتی در جهت شستشو لباس کمک بزرگی به بشر کرده است. لذا به دلیل محبوبیت این محصول خریداران زیادی به سمت انتخاب آن سوق پیدا کرده اند و این خریداران می توانند لباسشویی دست دوم را از سمساری در تهران بسیار راحت و کم هزینه تهیه کنند.

 

خریدار ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی دست دوم بر اساس نوع تکنولوژی بکار رفته در آن در مدل های مختلفی تولید شده که با پدیدار شدن پیشرفت هایی در فناوری و دانش لوازم برقی، مدل های مدرن و بروزی تولید شده است. نمونه های جدید بواسطه داشتن امکانات بیشتر فرایند شستشو را برای افراد راحت نموده و عملکرد بهتری دارند. لذا اگر خریدار لباسشویی دست دوم هستید در اینجا به معرفی انواع این محصول می پردازیم.

 

انواع ماشین لباسشویی دست دوم از نظر نحوه باز شدن درب

این دستگاه از نظر طریقه باز شدن درب در دو مدل موجود است که شامل موارد زیر می باشد.

ماشین لباسشویی درب از بالا

از نمونه های قدیمی تر بوده که دربی در قسمت بالای آن وجود دارد که دکمه های آن نیز در قسمت بالا در کنار درب یا در بدنه قرار گرفته است. لذا لباس را باید از درب بالا وارد و خارج نمود، به همین دلیل بدون نیاز به خم شدن می توان البسه را وارد یا خارج کرد.

ماشین لباسشویی درب از جلو

از نمونه های جدید است که دکمه ها نیز در کنار درب در جلو قرار دارد و مورد پسند همگان قرار گرفته است. آنها ظرفیت بالایی دارند بالاخص نمونه های جدیدتر که علاوه بر ظرفیت بالا دارای آپشن های بیشتری نیز هستند. بسته به تعداد دور در دقیقه در زمان مختلفی لباس ها را شستشو می دهند و هر چه تعداد دور آن بالاتر باشد عملیات شستشو و خشک کردن زودتر انجام می شود.

فرق لباسشویی درب از جلو و بالا در چیست؟

  • لباسشویی درب از بالا تا زمانی که مخزن پر از آب نشود عملیات شستشو را انجام نمی دهد و بعد از پرشدن بیش از حد نیز نمی تواند به خوبی کار کند. ولی نوع درب از پایین بعد از پر شدن محفظه و بسته شدن درب فرایند شستشو را انجام می دهد و هر چقدر هم پر شود به خوبی البسه را می شوید.
  • نوع درب از جلو به سبب داشتن همزن در داخل محفظه ظرفیت بالایی دارد و عملکرد بهتری در شستشو خواهد داشت.
  • نوع درب از بالا پر سر و صدا تر است و مصرف برق در آنها بیشتر خواهد بود، همچنین ارزانتر نیز می باشد.
  • لباسشویی درب از جلو در صورت خیس ماندن، لاستیک دور درب ممکن است دچار کپک و بوی نامطبوعی شود. به همین دلیل بعد از استفاده باید با دستمال این لاستیک خشک شود و درب را نیز باید نیمه باز گذاشت.
  • درب لباسشویی درب از بالا در زمانی که فعالیت می کند می تواند باز باشد، به همین دلیل در فرایند شستشو می توان لباس به آن اضافه کرد. ولی نوع درب به جلو بعد از اینکه شروع به کار کردن می کند درب آب قفل می شود، به همین دلیل امکان کم یا زیاد کردن لباس در این مرحله وجود ندارد.
  • لباسشویی درب از جلو با وجود اینکه سرعت شستشو در آن قابل تنظیم است ولی با مکث و با سرعت پایین لباس را می شوید. اما نوع درب به بالا با سرعت و شدت بیشتری عملیات شستشو را انجام خواهد داد.

انواع ماشین لباسشویی دست دوم از نظر تکنولوژی بکار رفته در آن

ماشین لباسشویی دست دوم از نظر فناوری و دانش بکار رفته در آن در دو مدل موجود می باشد و شما به عنوان خریدار لباسشویی دست دوم باید هریک را بشناسید که هر یک را توضیح می دهیم.

ماشین لباسشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دست دوم

عملکرد ماشین لباسشویی دست دوم اتوماتیک به این گونه است که بعد از ریختن لباس و مایع یا پودر شوینده دکمه آپشن را می زنیم و دستگاه را روشن می کنیم. بعد از آن لباسشویی به صورت خودکار عملیات شستشو و آبکشی را انجام خواهد داد.

نوع نیمه اتوماتیک نیز به این صورت کار می کند که علاوه بر پودر و لباس ریختن در دستگاه و روشن کردن، باید دکمه شستشو را بزنیم بعد از اتمام این عملیات، دکمه آبکشی و بعد دکمه خشک کن را بزنیم تا شستشو به اتمام برسد.

ماشین لباسشویی تسمه دار و بدون تسمه دست دوم

در ماشین لباسشویی دست دوم بدون تسمه موتور فاقد تسمه است، بنابراین موتور به مخزن وصل می باشد و مستقیم، بدون سر و صدا و با استفاده از نیروی مغناطیسی مخزن را می چرخاند. ولی نوع تسمه دار موتور با اتصال به تسمه به مخزن وصل بوده که با چرخاندن تسمه کار چرخاندن مخزن را با سر و صدا انجام می دهد.

ماشین لباسشویی بدون تسمه به دلیل اینکه بدون اصطکاک کار می کند در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد کرد و فرایند خشک کن را با سرعت بالاتر و در حد ۳۰۰۰ دور در دقیقه انجام می دهد. همچنین در این مدل قطعات موتور کمتر است به همین دلیل کم مصرف تر می باشد. این لباسشویی، در صورت پر بودن بیش از حد محفظه به دلیل داشتن قدرت تشخیص، به صورت اتوماتیک از پر بودن محفظه اطلاع پیدا می کند و شروع بکار نخواهد کرد.

ماشین لباسشویی دست دوم بدون تسمه دارای موتور با حساسیت بالا نسبت به تغییرات ولتاژ، ضربه و افتادن است به همین دلیل در معرض آسیب خواهد بود. همچنین به دلیل نزدیک بودن به محفظه بیشتر دچار مشکل می شود و چرخ دنده آن، گیربکسی بوده و نیاز به روغن کاری دارد.

ماشین لباسشویی تسمه دار تعمیرات راحت تری دارد و هزینه نگهداری موتور آن نیز کمتر است۔

سخن پایانی

ماشین لباسشویی دست دوم بسته به نوع و مدل از نظر نحوه عملکرد، نحوه شستشو، کیفیت شستشو و …. ساختار متفاوتی دارد و باید بسته به نیاز، بودجه و شرایط خود آن را تهیه کرد. خریدار ماشین لباسشویی دست دوم در تهران می تواند آن را از سمساری با قیمت کاملا مقرون به صرفه و با اطمینان از کیفیتش تهیه کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها