خریدار باند های صوتی در سمساری میدان انقلاب

باند صوتی سیستمی است که به وسیله آن صدا در حجم وسیعی انتشار می یابد و بسته به توان، قدرت و ابعاد، میزان و وسعت انتشار صدای متفاوت دارد. این محصول در انواع مختلفی عرضه می شود و از قیمت ها بالا برخوردار است که شما خریداران می توانید از سمساری میدان انقلاب این دستگاه را با قیمت ایده آل و با کیفیت بالا تهیه کنید.

معرفی انواع باند

باندهای صوتی بسته به تکنولوژی بکار رفته در آنها بسیار متنوع هستند ولی به طور کلی در دو مدل وارد بازار می شوند که می توانید از سمساری خریداری کنید در دامه هر یک را شرح می دهیم:

باند صوتی پسیو

جریان برق را از خارج تامین می کند که آمپلی فایر و آمپر در پخش صدای آن اثری ندارد، چون غیر فعال است. بنابراین باید از منبعی خارج، یک کابل حامل جریان الکتریکی به آن متصل شود. لذا جهت ذکر تفاوت این دو باند باید عنوان کرد که نمونه اکتیو نیاز به دو کابل از نوع منبع خروجی صدا و جریان الکتریکی دارد. ولی نوع پسیو به یک کابل حامل صدا و نیروی برق احتیاج خواهد داشت.

  • باند صوتی پسیو ارزانتر است و اسپیکرهای آن سبک تر می باشد، به همین دلیل جابجایی راحت تری دارد.
  • بسیار کاربردی و انعطاف پذیر بوده، چون اسپیکر و باندها براحتی در آن هماهنگ و ترکیب می شوند.
  • از قابلیت بروزرسانی و ارتقا برخوردار است و در صورتی که از چند عدد از این باند استفاده شود تنها با یک پریز می توان آنها را راه اندازی کرد.
  • سیگنال های باند صوتی پسیو را می توان به صورت دستی تنظیم کرد و صدای خروجی نیز قابل کم یا زیاد شدن می باشد. لذا در صورت استفاده از چند عدد از این سیستم در صدا بهم ریختگی ایجاد نخواهد شد.
  • امکان نصب آن بر روی سقف یا دیوار وجود دارد، به همین دلیل در سالن های آمفی تئاتر، تالار، هیئت، مراکز آموزشی، مجامع اداری و تجاری و غیره استفاده می شود.

باند صوتی اکتیو

یک آمپر در داخل این باند است که بار و جریان الکتریکی را تامین می کند. آمپلی فایر بکار رفته در آن نیز به برق شهری ۱۱۰ تا ۲۲۰ ولت نیاز دارد که برای جریان الکتریکی و ولتاژ مورد نیاز خود را از طریق منبع تغذیه ای که دارد، رفع می کند. جهت وارد شدن صدا به این سیستم، هر نوع دستگاهی که دارای صدای خروجی است مانند کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و غیره را می توان به این دستگاه وصل کرد.

  • باند صوتی اکتیو به سیم کشی زیادی نیاز ندارد و فضای کمتری را اشغال می کند. همچنین آمپلی فایر آن نیز قابلیت جدا شدن را خواهد داشت.
  • در هر درایو باند اکتیو آمپلی فایر مخصوص وجود دارد، بنابراین باندها براحتی در کنار هم میکس می شوند.
  • به دلیل نزدیک هم قرار گرفتن آمپلی فایر و درایوها، در داخل سیستم سیم کشی کمتری دیده می شود. در نتیجه در سیگنال ها تداخل وجود ندارد و صدا نیز واضح و شفاف خواهد بود.
  • قابلیت استفاده توسط افراد تازه کار را دارد و بسیار کاربردی نیز می باشد.

مشخصات و ویژگی های باندهای صوتی

خریدار باند های صوتی در سمساری میدان انقلابباند صدا بسته به نوع و مدل از ویژگی های متفاوتی از نظر اسپیکر، میزان صدا، قدرت، توان و … برخوردار است که قصد داریم در اینجا به معرفی کامل آنها بپردازیم تا اگر قصد خرید باندهای صوتی با قیمت مناسب از سمساری را دارید بهترین خرید را انجام دهید:

نوع و مدل باند صوتی

همانطور که قبلا گفتیم باندها در دو مدل اکتیو یا پسیو ارائه می شوند که نوع اکتیو از برق شهری به صورت مستقیم تغذیه می کند. به علاوه این امکان در آن فراهم شده تا از خروجی، بوسیله کابل ایکس ال آر و بدون ولتاژ پاور میکسر، سیگنال صوتی مد نظر خود را به باند برسانید. باند پسیو این امکانات را ندارد و فقط یک خروجی و ورودی در پشت آن ایجاد شده و برای راه اندازه آن نیز نیاز به یک میکسر یا یک پاور آمپلی فایر دارید.

فرکانس باند صوتی

انسان بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز محدوده شنوایی دارد و یک باند خوب صدایی در این محدوده را تولید می کند. جنس بلندگو و سایز اسپیکر بسته به میزان صدای انتشار یافته از آن متفاوت می باشد به گونه ای که اسپیکر کوچک، فرکانس بالا و اسپیکر بزرگ، فرکانس پایین را بهتر پوشش خواهد داد. باند حرفه ای نیز یک تیوتر یا اسپیکر کوچک و یک ووفر یا اسپیکر بزرگ دارد. مدل هایی از این سیستم مانند ووفرها جهت مقصود خاصی مانند تقویت ویس بیس تولید شده اند، در نتیجه تنها وظیفه ساب ووفر را بر عهده دارند.

حداکثر اس پی ال در باند صوتی

به گفته برخی ها در صورت بالا بودن توان باند، صدای آن بیشتر خواهد بود. در صورتی که صد درصد اینگونه نیست، بلکه واحد سنجش بلندی صدا دسی بل است. لذا اگر ۶۰۰ وات توان یک باند باشد و ۱۴۵ دسی بل حداکثر اس پی ال آن باشد و شما بیش از ۶۰۰ وات توان به بلند گو اضافه کنید. در اینصورت میزان صدا اگر چه بالا برود اما در این صدا بهم ریختگی ایجاد خواهد شد و ممکن است در باند سوختگی بوجود آید.

قدرت خروجی آر ام اس و قدرت خروجی PEAK

حداکثر نهایی توانی که به باند وارد می شود قدرت خروجی نام دارد. توان باند نیز حداکثر توانی است که این سیستم بدون آسیب دیدن می تواند تحمل کند. بنابراین در زمان خرید باید به این دو توجه نمود.

اندازه تیوتر و ووفر

باندهای بزرگ حرفه ای که در تالار عروسی و هیئت ها استفاده می شود از دو اسپیکر بزرگ و کوچک داخلی که تیوتر و ووفر نام دارند ایجاد شده اند. لذا در صورت بزرگ بودن این اسپیکرها باند نیز قدرت بالایی خواهد داشت. اگر ووفر نیز بزرگ باشد صداهای بم و فرکانس های پایین پخش دقیق تری خواهند داشت.

زاویه تحت پوشش عمودی و افقی

از باندهای صوتی حرفه ای بزرگ در مکان های وسیع استفاده می شود، چون زاویه تحت پوشش آنها زیاد می باشد. میزان پوشش زوایای تحت پوشش، نیز از دو جهت افقی و عمودی است که پوشش زاویه افقی وسیع تر خواهد بود. لذا نوع چینش باند در محیط با توجه به همین شاخصه تعیین می شود تا به صورت یکنواخت صدا انتشار پیدا کند.

خریدار باند صوتی

در زمان خرید باندهای صوتی باید به نوع نیاز خود و مدل آن توجه کرد و بر این اساس، این سیستم را انتخاب نمود. در اینجا نیز به نکاتی که در زمان خرید باید به آنها توجه شود را ذکر خواهیم نمود.

قیمت باند صوتی

قبل از خرید بهتر است با قیمت های انواع باندهای صوتی مطلع شوید تا بهتر بتوانید با توجه به نیاز و بودجه خود خرید کنید. لذا نرخ آنها بسته به نوع، مدل، سایز، توان، میزان صدا و غیره متفاوت می باشد.

فضای مورد نظر

در زمان خرید باید به مکانی که قرار است از باند استفاده شود توجه نمود و بر اساس وسعت محل مورد نظر آن را خریداری نمود. بنابراین اگر برای مکانی بزرگ و پرجمعیت می خواهید سیستم را خریداری کنید باید نوع پرقدرت را انتخاب نمایید.

نوع باند

برخی از باندها به دلیل کوچک بودن بسیار ساده و برخی بزرگ و پیچیده می باشند که توان و قدرت هر یک متفاوت است.

نحوه تغذیه باند

باند بسته به مدل با باتری یا برق شارژ می شود و یا مستقیم به برق وصل خواهد شد.

سخن پایانی

سمساری میدان انقلاب در تلاش است انواع باندهای صوتی را با کیفیت بالا عرضه کند. این مرکز رضایت مندی مشتریان را در اولویت کار خود قرار داده به همین دلیل می توانید از این سمساری انواع باند بزرگ را برای تالار عروسی، هیئت ها و دیگر مجالس بزرگ با اطمینان خرید کنید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها