خریدار مبل دست دوم از سمساری شرق تهران

اگر قصد فروش لوازم منزل فوری را در شرق تهران دارید مناسب ترین شماره سمساری در شرق تهران، سمساری رحیمی است. مبلمان یکی از اساسی ترین جزو دکوراسیون هر خانه هستند که با انتخاب درست می توان سهم زیادی در زیبا سازی این دکوراسیون داشت. با خرید مبل دست دوم با قیمت مناسب در سمساری شرق تهران می توان با در نظر گرفتن کیفیت محصول، انتخاب درستی داشت.

بررسی و خریداری انواع مبل دست دوم

اگر خریدار مبل هستید مبلمان دست دوم شامل طیف های متنوعی از نظر مدل، طرح و متریال است که ما به معرفی چند نمونه از این مدلها می پردازیم.

مبل راحتی

از نوع هفت نفره بوده که شامل دو عدد تک نفره، کاناپه ای دو و سه نفره می باشد و دسته و پایه های آن با فوم و پارچه پوشیده شده است. همچنین پشتی و دسته این مبل به گونه ای طراحی شده که حالتی راحتی دارد و محلی برای استراحت محسوب می شود. به علاوه نسبت به دیگر نمونه ها فوم و پارچه بیشتری در ساختارش بکار رفته است. به طور کلی می توان گفت ساختار اصلی این مبل را فوم اسفنج نرم، دسته پهن، پایه های کوتاه و کم ارتفاع تشکیل داده است. چوب های روس، توسکا، افرا و راش نیز در اسکلت این مبل استفاده می شود.

مبل نیمه راحتی

حالت رسمی تری دارد و سطح خارجی آن کاملا با پارچه روکش داده نشده است، چون قسمت هایی مانند پایه با چوب نمایان خواهد بود. مثلا دسته ها با فوم و پارچه پوشیده شده ولی پایه ها که با چوب ساخته شده کاملا نمایان است. با این تفاوت که نسبت به نوع راحتی اکثرا سایز کوچکتری دارد.

مبل کلاسیک

به شکل هفت نفره طراحی شده که کوسن و جلومبلی نیز به همراه آن به شکل یکدست تولید می شود. تاج، پایه، دسته و میز این مبل نیز از جنس چوب منبت کاری شده است و پارچه های زیبا و ظریف نیز در آن استفاده می شود.

مبل استیل

از نمونه های لوکس و اشرافی و از نوع ۹ نفره است که چهار مبل، یک کاناپه و دو صندلی را شامل می شود که بهتر است از چوب راش و گردو تولید شود. همچنین مانند نوع کلاسیک منبت کاری نیز در آن بکار می رود. پارچه ی این مبل طرح دار و شلوغ بوده و فوم منعطف و سفتی دارد که ارتفاع آن از دیگر نمونه های بیشتر خواهد بود.

مبل ال

دارای دو کاناپه تک دسته بوده که به شکل پیوسته و ال در کنار هم قرار گرفته است و به دلیل کم حجم بودن فضای کمتری را اشغال می کند. به دلیل نداشتن دسته به تعداد زیاد، کوچک به نظر می رسد و مناسب آپارتمان های نقلی می باشد.

راهنمای خرید مبل دست دوم

خریدار مبل دست دوم از سمساری شرق تهرانبرای فروش لوازم منزل فوری مبل دست دوم از نظر شکل ظاهری از تنوع زیادی برخوردار است به نحوی که خریدار مبل با دیدن نمونه های مختلف به گونه ای سردرگم خواهد شد. لذا برای اینکه بتوان بین این همه مدل بهترین ها را متناسب با شرایط خود انتخاب کرد باید اطلاع کاملی از این محصول داشت. لذا توجه به نکات زیر از ضروریات می باشد.

کلاف

در زمان خرید مبل دست دوم باید به جنس کلاف توجه نمود و منظور از کلاف نیز همان اسکلت است که از جنس چوب می باشد و نقش مهمی در استحکام محصول دارد. بهترین نوع این کلاف نیز دوبل بوده که از دو چوب به هم پیوسته با دوام بالا ساخته شده است. شاید بگویید چگونه بدانیم آیا کلاف مبل کیفیت خوبی دارد یا نه؟

  • برای شناخت این اصل باید بدانید که اگر کلاف مبل بی کیفیت باشد وقتی بر روی آن می نشینید صدای جیر جیر از آن به گوش می رسد.
  • در صورتی که پایه لق باشد یا دچار ترک و شکستگی شده باشد نشان می دهد کلاف و اتصالات آن بی کیفیت است.

کلاف مبل دست دوم ممکن است از انواع چوب راش، چنار، گردو، صنوبر و غیره تولید شده باشد که بسته به نوع چوب رنگ، وزن، مشخصات ظاهری و استحکام مبل متفاوت می باشد.

نشیمنگاه

نشیمنگاه مبل بر اساس استاندارد دارای عمق شش سانتی متری است که ارتفاع آن نیز بین ۴۵ تا ۵۰ سانتیمتر می باشد.

فوم

فوم مبل دست دوم دارای دو نوع سرد و گرم است که نوع سرد کیفیت بهتری دارد و برای شناخت آن باید با دست فشاری به آن وارد کنید. اگر بعد فشار وارد کردن به حالت اولیه خود برگشت نشان می دهد که فوم سرد است و کیفیت خوبی دارد. مموری فوم یا فوم سرد در دمای پایین و با حرارت غیر مستقیم تولید می شود که به دلیل داشتن شکل مولکولی مطلوب دوام بالایی دارد به طوری که تا ۱۵ سال عمر می کند. در حالی که فوم گرم در کوره و با دمای بالا تولید می شود و حالت سفتی داشته که به مرور در آن فرو رفتگی ایجاد خواهد شد.

فوم گرم نیز کیفیت خوبی ندارد تا سه ماه بیشتر دوام نخواهد آورد چون با استفاده مدام شکل خود را از دست می دهد. اسفنج نیز در صورت بالا بودن چگالی و ضخامت کیفیت بهتری دارد که نوع سی کیلویی قابل شستشو و سخت تر است. داخل مبل ممکن است به جای فوم از اسفنج بکار رفته باشد این اسفنج نیز وزنی بین ۳۰ تا ۳۵ کیلویی دارد که به دلیل سفت بودن شکل ظاهری خود را از دست نمی دهد و قابل شستشو نیز می باشد.

دسته و پایه

پایه مبل دست دوم از جنس چوب است که باید کیفیت بالایی داشته باشد تا وزن بالا را به خوبی تحمل کند. این پایه ها در صورتی که از جنس چوب گردو یا راش باشد مسلما کیفیت بهتری خواهند داشت. دسته مبل هایی همچون سلطنتی ممکن است از چوب ساخته شده باشد ولی نوع راحتی داخل آن از چوب و فوم و بیرونش با پارچه روکش داده می شود.

پارچه

پارچه مبل دست دوم باید کیفیت خوبی داشته باشد چنانچه با استفاده مدام براحتی دچار پرز، ساییدگی، رنگ رفتگی و غیره نشود. این روکش شامل شانل، مخمل، چرم، سلطنتی و غیره می باشد که در نمونه های ایرانی و ترک ارائه می شود. نمونه های مرغوب نیز دارای تراکم بالایی هستند و حالت کشی ندارند.

اندازه

هر مدل مبلی اندازه ای متفاوت دارد مثلا به طور کلی نوع راحتی از عمق یک متری، ارتفاع ۹۰ سانتیمتری و طول یک و نیم متری برخوردار است. این اعداد تقریبی بوده ولی به طور کل این محصول سایزهای بزرگ، متوسط و کوچک دارد. لذا برای آپارتمان های کوچک بهتر است از نوع سایز کوچک استفاده شود تا فضای کمتری را اشغال کند.

رنگ

رنگ مبل دست دوم از اهمیت زیادی برخوردار است و انتخاب آن به سلیقه فرد بستگی دارد که اکثرا بسته به دکوراسیون محیط نوع رنگ را انتخاب می کنند. مثلا رنگ مبل بر اساس رنگ قالی، پرده، رنگ کابینت، رنگ میز تلویزیون و غیره انتخاب می شود.

قیمت مبل دست دوم

عوامل مختلفی در قیمت مبل دست دوم اثرگذار است که اگر خریدار مبل هستید در اینجا به شرح این عوامل می پردازیم:

  • نوع چوب، کیفیت یراق آلات و مواد اولیه، مثلا قیمت مبل تولید شده با چوب گردو و راش بالاتر از مبل تولید شده با چوب سفید است.
  • متریال و هزینه طراحی آن
  • ساختار مبل، نوع و میزان منبت کاری انجام شده در آن
  • هزینه های تولیدی وابسته به هزینه های کارگر و مواد اولیه
  • هزینه عوارض، مالیات، کیفیت فوم، نوع چوب و جنس پارچه

مشخصات مبل دست دوم با کیفیت چیست؟

  • یکی از ویژگی های مبل دست دوم خوب داشتن اسکلت باکفایت است، زیرا فوم و پارچه این محصول قابلیت تعویض را دارد ولی امکان عوض کردن اسکلت وجود نخواهد داشت. لذا پایه ها باید با اهرم و پیچ به خوبی اتصال داشته باشند و حالت پشتی و نشیمنگاه باید بر اساس آرگونومی بدن طراحی شده باشند. تا در زمان استراحت فشاری به کمر و پاها وارد نشود. مبل خوب دارای وزن نسبتا سبکی است به گونه ای که جابجایی راحتی دارد.
  • چوب مبل در کیفیت آن اثرگذار خواهد بود و این چوب بعد از اینکه در کوره به خوبی خشک شد در ساخت این محصول بکار می رود. در فرایند ساخت اسکلت نیز میخ زنی، چسب و پیچ زنی نقش مهمی دارد که جهت بالا بردن مقاومت گوشه های اسکلت با لقمه های چوبی پر خواهد شد تا مقاومت محصول نهایی بالا رود.
  • در ساخت کاناپه یک پایه اضافی در بین دو پایه اصلی استفاده می شود تا تحمل آن افزایش یابد. برخی تولید کنندگان نامعتبر برای تولید مبل های تقلبی در داخل محصول به جای چوب از نئوپان استفاده می کنند که این باعث کاهش کیفیتش خواهد شد.
  • در ساخت اسکلت یا کلاف نباید از چوب سفید بهره گرفته شود زیرا این چوب کیفیت پایینی دارد ولی بسیاری از تولید کنندگان جهت کاهش هزینه های تولیدی از این چوب بهره می گیرند. ضمن اینکه این مبل ممکن است بعد از چند سال شکسته شود، ولی اگر از چوب مرغوب در مبل بکار رود مسلما عمر طولانی خواهد داشت و بعد از کهنه و شکسته شدن نیز قابل تعمیر خواهد بود. چون چوب باکیفیت ارزش تعمیر شدن و استفاده دوباره را دارد.

سخن پایانی

مبل از وسایل مهم در منزل است که زیبایی آن تاثیر زیادی در زیباسازی دکوراسیون دارد و کیفیت آن نیز نقش مهمی در استحکامش دارد. بنابراین در زمان خرید باید به نوع و کیفیت متریال به کار رفته در آن توجه نمود. فروش لوازم منزل فوری و خریدار مبل دست دوم نیز می تواند در سمساری شرق تهران انواع مبل کارکرده در حد نو را با قیمت های مناسب تهیه کند و از تنوع مدل ها بهره مند شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها