لیست جهیزیه عروس و داماد

برای شروع هر زندگی نیاز به یکسری لوازم و وسابل اولیه داریم تا بتوانیم به کمک آن ها زندگی را شروع کنیم و همچنین با تهیه آن ها به جوانان کمک کنیم تا بتوانند برخی مشکلات را از سر راه خود برداشته و راحت تر بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز کنند. برای این حمایت ها ایرانیان از قدیم رسمی به نام جهیزیه داشته‌ اند که ملزومات اصلی زندگی را خانواده ها برای پسر و دختر فراهم کرده تا بتوانند راحت تر زندگی خود را آغاز کنند و معمولا این جهيزيه را خانواده دختر و پسر با شراکت یکدیگر تهیه و در خانه عروس و داماد می چینند.

از آنجایی که هزینه های خرید جهیزیه و لوازم خانگی بسیار بالا است، برای صرفه جویی در هزینه های خرید جهیزیه می توان با استفاده از لیست جهیزیه یک لیست قیمت جهیزیه تهیه تا به کمک آن بتوان هزینه ها را مدیریت کرده و سپس برخی از لوازم مورد نیاز را از سمساری تهیه تا در هزینه های آن صرفه جویی شود.

در ادامه مطلب قصد داریم لیستی از جهیزیه را برای شما آماده کرده و لوازم مورد نیازی را که باید برای خانه عروس و داماد تهیه شود را در اختیار شما قرار دهیم. در این لیست ابتدا برخی لوازم ضروری و سپس لوازم غیر ضروری که ممکن است بنا به صلاحدید خانواده ها تشخیص بدهند که آیا تهیه آن ها لازم است یا خیر را قرار دهیم. اگر شماهام قصد تهیه جهیزیه برای خود یا فرزندان خود را دارید و می خواهید در هزینه ها صرفه جویی داشته باشید می توانید به شماره سمساری های معتبر سر زنگ بزنید.

لوازم خانگی ضروری

لیست جهیزیه عروس و دامادیک سری از لوازم خانگی جزو لیست جهیزیه هستند که تهیه آن ها امروزه جزو واجبات تلقی می شود و تقریبا در هر خانه ای این لوازم یافت می شوند. در ادامه لیست این لوازم را خدمت شما ارائه می کنیم.

سرویس خواب شامل، تخت، رو تختی، پاتختی، تشک. میز آرایش و آینه، کمد لباس. مبلمان به همراه میز پذیرایی وسط و میز عسلی. میز ناهارخوری و صندلی. میز تی وی، جا کفشی، میز تلفن، پرده، فرش، پادری، میز مطالعه، صندلی مخصوص مطالعه، میز چرخ خیاطی، میز اتو.

تا اینجا یک لیست مختصر در مورد لوازم مورد نیاز ضروری را مطالعه کردید. شما می توانید لیست قیمت جهیزیه این لوازم را نوشته و با توجه به این لیست قیمت ها را ارزیابی کرده و سپس با مدیریت مالی درست اقدام به تهیه این لوازم از سمساری کنید. در ادامه مطلب لوازم برقی که برای جهیزیه باید تهیه کنید را قرار داده ایم که می توانید این لیست را مشاهده و موارد ضروری را جدا نموده و لیستی برای آن تهیه نمایید.

لیست جهیزیه لوازم صوتی و تصویری

یکی از مهم ترین وسایلی که در هر خانه ای باید موجود باشند و امروزه وجود آن ها ضروری است، لوازم صوتی و تصویری هستند. از همین جهت وجود آن ها و تهیه یک لیست کامل از آن ها واجب است. در ادامه این لیست را برای شما بیان می کنیم.

تلویزیون، سینما خانگی، ضبط صوت، تلفن، کولر گازی اسپیلت، کامپیوتر یا لپ تاپ.

این موارد جزو لوازمی است که صوتی و تصویری هستند که می توانید این لوازم را با قیمت مناسب از سمساری ها خریداری کنید.

لوازم برقی

از مهم ترین لوازم خانگی که وجود آن ها در  لیست جهیزیه جزو ضرورت است، لوازم برقی می باشد که قصد داریم در ادامه یک لیست کامل از آن ها برای شما تهیه و در اختیارتان قرار دهیم.

یخچال فریزر آشپزخانه، یخچال کوچک مخصوص اتاق خواب، فر تو کار یا فر رومیزی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جارو برقی، جارو شارژی، پلوپز، زودپز، آبمیوه گیر، آب هویج گیر، میوه خشک کن، سرخ کن، خردکن میوه و سبزیجات، آسیاب، آرام پز، چرخ گوشت، هواپز، چایساز، دستگاه قهوه جوش، ساندویچ ساز، مخلوط کن، همزن برقی، گوشت برقی، سبزی خشک کن، سبزی خرد کن، چاقو تیز کن برقی، اتو بخار، اتو رومیزی، چرخ خیاطی، پنکه، بخاری برقی، محافظ برق، لوستر پذیرایی، لوستر اتاق خواب، لوستر آشپزخانه، آباژور و چراغ خواب، چراغ مطالعه، ساعت دیواری یا ساعت زمینی.

لوازم آشپزخانه

از مهم ترین قسمت های هر خانه که به قلب خانه مشهور بوده آشپزخانه است. پس به همان اندازه لوازم و وسایلی که برای آشپزخانه باید تهیه شود و در لیست قیمت جهیزیه هم وجود داشته باشد، مهم است. در میان لیست جهیزیه مهم ترین و بیشترین لوازم را همین لوازم آشپزخانه تشکیل می دهند که در رابطه با آن باید به لیست کاملی دسترسی داشته باشیم که قصد داریم این لیست را در ادامه برای شما قرار دهیم. این لوازم را می توانید به هر تعدادی که مد نظرتان است از سمساری تهیه کنید.

سرویس قابلمه و ماهیتابه، کتری و قوری، سرویس غذاخوری مهمان، سرویس غذا خوری دم دستی، لیوان، فنجان، استکان، سرویس چینی، سرویس آرکوپال، سرویس قاشق و چنگال دم دستی، سرویس قاشق چنگال مهمان، ست چاقو و کارد و قیچی آشپزخانه، چاقوی میوه خوری، پارچ آب، سرویس چای خوری، سرویس بستنی خوری، سرویس دسر خوری، ظرف سرو میوه، سینی، چنگک سالاد و چنگک آجیل، جا ادویه و پاسماری، ظروف حبوبات، تخته گوش، رنده، قند شکن، پوست کن، شکر پاش، ست نمکدان، ظروف روغن، ست سبد و آبکش و لگن، ترازوی آشپزخانه، فلاسک چای، جا سیب زمینی پیاز، ست پلاسکو، سیخ کباب و… .

جمع بندی

در گذشته و زمان های قدیم تهیه جهیزیه بسیار آسان تر و ساده تر بود و آن هم به دلیل سادگی زندگی در زمان های قدیم بود که لوازم خیلی زیاد و متنوعی برای زندگی نیاز نبود ولی امروزه با پیشرفت امکانات و بالارفتن تنوع لوازم زندگی، خانواده ها هم بالاجبار باید لوازم بیشتر و متنوع تری را برای فرزندان خود تهیه کنند و خرید این لوازم علاوه بر هزینه های بالا، نیاز به لیستی دارد که بتواند شامل تمام لوازم ضروری و غیر ضروری باشد که خانواده ها با توجه به توانایی و نیاز و بودجه خود بتوانند آن ها را انتخاب و برای فرزندان خود تهیه کنند تا کمکی در ابتدای زندگی برای آن ها باشد.

در این مقاله تلاش شد تا حد ممکن لوازم مورد نیاز جهیزیه را به شما معرفی کرده تا با کمک آن بتوانید یک لیست قیمت جهیزیه فراهم کرده و نسبت به خرید اقلام ضروری و واجب اقدام نمایید. همچنین با توجه به قیمت های بازار که هر روزه نیز در حال بالا رفتن هستند برخی لوازم ضروری جهیزیه را می توان از سمساری تهیه و استفاده کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها