تفاوت آبگرم کن برقی با آبگرمکن دیواری چیست؟

امروزه با وجود تنوع در انواع و مدل های آبگرمکن، افراد در هنگام خرید در انتخاب خود دچار سردرگمی می شوند.

یکی از دو نوع آبگرمکنی که در بازار وجود دارد و ما قصد مقایسه آن دو را داریم، آبگرمکن برقی و آبگرمکن دیواری است که هر کدام خصوصیاتی ویژه دارند که انتخاب آن ها را در هنگام خرید ممکن است با مشکل مواجه کند. پس اگر شما هم خریدار آبگرمکن برقی یا خریدار آبگرمکن دیواری هستید، تا پایان این مطلب همراه باشید تا ویژگی ها و خصوصیات هر کدام را شناخته تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. همین‌‌طور  اگر خریدار آبگرمکن برقی یا خریدار آبگرمکن دیواری هستید و می‌خواهید با قیمت مناسب ‌تری خرید خود را انجام دهید می ‌توانید به سمساری مراجعه کنید.

تفاوت ها و نحوه کار آبگرمکن برقی و دیواری

تفاوت آبگرم کن برقی با آبگرمکن دیواری چیست؟در رابطه با نحوه کار آبگرمکن برقی و دیواری باید بگوییم که هر دوی آن ها یک کارایی داشته و وظیفه اصلی آن ها گرم کردن آب و انتقال آن به شیرهای آب گرم هر ساختمان مسکونی است. در این میان، تفاوتی که میان این دو آبگرمکن وجود دارد در محل تامین انرژی اولیه آن ها است. به این صورت که آبگرمکن برقی با نیروی برق کار می کند و توسط المنت های برقی که در داخل آن برای گرم کردن آب تعبیه شده است، عمل گرم کردن آب را انجام می دهد. در مقابل آبگرمکن دیواری با منبع انرژی گاز، کار می کند و به وسیله شعله هایی که داخل محفظه آبگرمکن ایجاد می شوند عمل گرم کردن آب را انجام می دهد.

اگر خریدار آبگرمکن برقی هستید نحوه کار آبگرمکن برقی به این صورت است که هیترها در هنگامی که جریان آب را بیرون تشخیص می دهند، فعال شده و شروع به کار می کند و آب را گرم می کنند. این عمل در آبگرمکن های دیواری به شکلی انجام می شود که در هنگام تشخیص جریان آب، شعله های تعبیه شده به شکل خودکار شعله ور شده و آب را گرم می کند و سپس آب گرم شده را توسط لوله های موجود به بیرون از آبگرمکن هدایت می کنند.

مزایای آبگرمکن برقی

از جمله مزایایی که یک خریدار آبگرمکن برقی می تواند از آن بهره مند شود، مزیت در اختیار داشتن آب گرم حتی در شرایطی است که گاز شهری یا گاز کپسول قطع شده یا موجود نباشد.

آبگرمکن های برقی از آنجایی که با سوخت های فسیلی کار نمی‌ کنند و همچنین شعله مستقیم ندارند، موجب آلایندگی و آلودگی هوا نمی شوند و همچنین به دلیل استفاده از نیروی برق احتمال آتش سوزی یا نشت گاز و دودهای ناشی از احتراق ناقص را در پی ندارند و خطرات جانی برای ساکنین به وجود نخواهند آورد.

همچنین امکانات و هزینه نصب و راه اندازی آبگرمکن های برقی، نسبت به آبگرمکن دیواری کمتر است و آبگرمکن های دیواری معمولا نیاز به لوله کشی آب و گاز جداگانه‌ای دارند و همچنین باید لوله ای را برای خروج گازهای سمی ناشی از احتراق برای این آبگرمکن ها در نظر بگیریم که همین خود سبب جاگیری و نیاز به لوازم زیادی برای نصب آبگرمکن دیواری می شود.

خریدار آبگرمکن برقی را اکثرا افرادی تشکیل می دهند که در منازل کوچک که امکان اضافه کردن لوله کشی جدید وجود ندارد، زندگی می کنند. این آبگرمکن ها در اندازه های مختلفی وجود دارند که هرکدام از آن ها برای محیطی مناسب می باشند و شما می توانید با توجه به فضای خود اقدام به انتخاب یکی از آن ها کنید. آبگرمکن های برقی نسبت به آبگرمکن دیواری ساده تر بوده و هزینه نگهداری و تعمیر آن ها نیز کمتر است.

از معایب آبگرمکن های برقی

از جمله معایبی که یک خریدار آبگرمکن برقی می تواند با آن روبرو شود نیز می توان به این موارد اشاره کرد که در صورتی که جریان برق بر هر دلیلی قطع شود آبگرمکن برقی دیگر امکان تولید آب گرم را نخواهد داشت پس در نتیجه دسترسی ساکنین به آب گرم قطع می شود. ایراد دیگر آبگرمکن برقی این است که میزان مصرف انرژی برقی بالایی دارد و هزینه‌ های مصرف برق را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

مزایای آبگرمکن دیواری

در ایران بیشتر افراد خریدار آبگرمکن دیواری هستند و دلیل آن ها برای این انتخاب کمجا بودن و همچنین کم مصرف بودن این آبگرمکن ها است. آبگرمکن های دیواری به دلیل استفاده از سوخت گاز شهری و ارزان بودن این سوخت جزو پرطرفدارترین آبگرمکن هایی هستند که در منازل استفاده می شوند.

از معایب آبگرمکن دیواری

از ایرادات این آبگرمکن می توان به این مورد اشاره کرد که چون مخزنی برای نگهداری آب ندارند، آب گرم مورد نیاز فقط در زمانی که آب را باز کرده و آبگرمکن شعله ور می شود قابل دسترسی است و در صورتی که جریان گاز قطع شود هیچ امکانی برای دسترسی به آب گرم وجود نخواهد داشت. بنابراین اگر خریدار آبگرمکن دیواری باشید با این مشکل روبرو خواهید شد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با آبگرمکن برقی و دیواری و مزایا و معایب آن ها آشنا کنیم تا اگر خریدار آبگرمکن برقی یا خریدار آبگرمکن دیواری از سمساری شرق تهران هستید بتوانید مناسب ترین انتخاب را داشته باشید و بسته به شرایط خود یکی از آن ها را خریداری و به کار بگیرید که بتواند بهترین کارایی را برای شما داشته باشد.

امکان خرید آبگرمکن دیواری و برقی در سمساری نیز برای افراد وجود دارد که می توانند آبگرمکن های با کیفیت و در حد نو را با قیمتی پایین تر تهیه و در منازل خود به کار بگیرند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها